image

26.02.2022

Vstupné pro Ukrajinu a podpora od reprezentantů

Téma ukrajinské krize rezonuje v českém národním týmu od jejího propuknutí. Češi v tu chvíli zrovna cestovali do Bulharska. Vývoj na východě Evropy pravidelně a bedlivě sledují a to nejen kvůli tomu, že trenér národního týmu Ronen Ginzburg současně vede ukrajinský celek BC Promethey. Ten už přes dva týdny využívá azylu v Poděbradech a Nymburce.

„Jeho se to dotýká nejvíc. Celý tým se sem přestěhoval a neví na jak dlouho. Ve svém týmu má několik ukrajinských reprezentantů, kteří jsou zde se svými rodinami. Díky tomu zná nejvíc ty jejich příběhy. Znepokojuje ho to, ale nemůže s tím nic dělat, jako všichni ostatní. My se snažíme soustředit na basketbal, ale není to nic jednoduchého. Konverzace se smrskla na to, co budeme hrát proti Bulharům a co se děje na Ukrajině,“ přibližuje Michal Šob aktuální rozpoložení v národním týmu.

O podpoře směrem k Ukrajině na domácím zápase začal národní tým uvažovat večer po zápase v Bulharsku. Na vše tedy bylo opravdu málo času a různé formy podpory se tak vyvíjí v průběhu času. Vedení České basketbalové federace se dnes odpoledne rozhodlo, že výtěžek ze vstupného věnuje charitativní účely ve prospěch Ukrajiny. CZ BASKETBALL se tak připojí a podpoří iniciativu národního týmu.

„Ta myšlenka vznikla rychle a spontánně. Celý svět to sleduje a tomu tématu se nešlo vyhnout. Všichni ráno vstáváme, koukáme na mobilní telefony a zjišťujeme, co se stalo. Reakce týmu byla jednotná a rychlá. Všichni se k tomu chtěli nějak postavit a aspoň takhle na dálku vyjádřit podporu. Ne v rámci politického protestu. Každý z nás osobně někoho z Ukrajiny zná. Je to jedna z mála věci, které můžeme udělat, a vyjádřit tak veřejnosti náš postoj,“ říká před zítřejším utkáním Michal Šob.

Ten celý koncept morální podpory Ukrajině představil hráčům, aby sami mohli posoudit, zda se zapojí či nikoliv: „Myšlenku jsem přednesl hráčům na poradě a řekli jsme, že kdo dobrovolně nechce připojit, tu možnost má. Jednomyslně se hráči vyjádřili, že do toho jdou a chtěli to sami. Soulad napříč realizačním týmem a hráči je stoprocentní.“

Vzhledem k tomu, že takové věci přímo zasahují do průběhu zápasu, jenž je pod přísným dohledem FIBA, bylo třeba takové věci sdílet napříč mezinárodním prostředím. „Podali jsme oficiální žádost FIBA, abychom mohli svůj postoj vyjádřit vyvěšením vlajky a připnutím stužek. Reakce byla bohužel negativní, protože to je proti obecným pravidlům. Nemůžete vyvěsit vlajku a symboly třetího státu,“ vysvětluje Šob.

Český národní tým se po konzultaci s vedením federace rozhodl, že najde cestu, jak svůj postoj vyjádřit: „My jsme se ale rozhodli, že se tomu postavíme po svém. Nerad bych to komentoval před utkání, ale fanoušci, kteří se budou dívat na nástup před utkáním, jasně pochopí naše stanovisky a že ten tým má svou hrdost. Bez ohledu na to, zda nás za to bude někdo trestat nebo ne, jsme se vyjádřili, že Ukrajinu podpoříme tak, jak ji podpoříme.“

Svůj názor budou moct vyjádřit i fanoušci. Kromě toho, že jimi zaplacené vstupné půjde na pomoc Ukrajině, budou si moct u vstupu vyzvednout modré a žluté papírky. Před úvodním rozskokem se navíc chystá třicetisekundový potlesk, který by měl ocenit všechny obránce Ukrajiny.

Nominace na utkání Česko - Bulharsko je zde.

Vstupenky jsou v prodeji v síti Ticketportal.

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

AirBank

AirBank
dělá bankovnictví jednodušeji, bez zbytečností a hvězdiček, férově a narovinu. Zkrátka takové, abyste se pro něj mohli rozhodnout i vy. www.airbank.cz

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
ČEZ, a. s. je největší výrobce elektřiny v České republice a mateřská společnost Skupiny ČEZ, která sdružuje další desítky společností. Značka ČEZ představuje výrobce či dodavatele energií celkem v 7 zemích, a má tak silnou pozici mezi energetikami ve střední a jihovýchodní Evropě. Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

HLAVNÍ MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

MF DNES

Mladá fronta DNES je největší seriózní deník v České republice. Čtenářům přináší aktuální a kvalitní zpravodajství, užitečné servisní informace i oddechové čtení ve specializovaných přílohách a časopisech.MF DNES

iDNES.cz

Zpravodajský portál iDNES.cz přinesl první zpravodajství uživatelům internetu v roce 1998. Dnes navštíví iDNES.cz měsíčně více než 6 milionů čtenářů. iDNES.cz nabízí obrovskou škálu obsahu, hlavní roli hrají zprávy z České republiky, ze zahraničí, z ekonomiky či s krimi tématikou a magazínové sekce zaměřené na muže či ženy.iDNES.cz

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

BigMedia

BigMedia je největším poskytovatelem venkovních reklamních nosičů na českém trhu venkovní reklamy.bigmedia.cz

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

PARTNEŘI ČBF

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

ČEPS

Zajišťujeme rovnováhu výroby a spotřeby elektřiny v každém okamžiku. Provozujeme, rozvíjíme a udržujeme elektroenergetickou přenosovou soustavu ČR.www.ceps.cz

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

 

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT VSC