image

16.06.2022

Už na to byl určitě tlak, přiznává Zídek

A to už pro člena slavného basketbalového rodu není špatná vstupenka do přípravného kempu národního týmu, v němž bude 22letý pivot Jan Zídek na začátku července vyhlížet svůj první oficiální start v reprezentaci dospělých.

„Ještě ve druháku jsem byl v rámci týmu trochu v pozadí, nebyl jsem ten hlavní, ale ve třeťáku se to otočilo a byl jsem už jedním z těch klíčových hráčů. V útoku přese mě šlo hodně akcí a získal jsem tak dost zkušeností,” pochvaluje si 205 vysoký power forward.

Jak si předsevzal po prvním roce na škole, kdy si bral spoustu střel z trojkového oblouku, v posledních dvou sezonách už výrazněji zlepšil hru do koše. „Už na to byl určitě tlak. Mnohem víc jsem tak skóroval z blízkosti koše a většina střel už nebyla z trojek. I statistická čísla šla postupně nahoru, takže bodově to letos odpovídalo mým představám. Jen doskok by mohl být ještě lepší,” dodává ke svému letošnímu průměru 3,7.



Týmově už to ale v uplynulé sezoně dopadlo o dost hůř. Po slibné loňské sezoně s bilancí 15-12 to mělo Pepperdine letos jen 7-25. „Ve druháku jsme měli slušnou sezonu, letos nám to ale moc nevyšlo. Měli jsme hodně mladých hráčů, což byl jeden z důvodů, proč jsem dostával tolik prostoru. Přece jen už jsem byl jedním z těch zkušenějších,” podotkl Zídek, jenž musí zaklepat na dřevo, že v průlomové třetí sezoně v NCAA se mu vyhýbala zranění.

To loni takové štěstí neměl. „Na konci druháku jsem měl celkem bolestivý výron kotníku, což pak v létě ovlivnilo i první týdny s reprezentací,” přiznává pivot, který po třetím letním návratu už nebere jako velký problém zpětné přizpůsobení na taktičtější a kolektivnější eurobasketbal.

Naopak už se těší, jak se za pár dnů bude na trénincích srážet s duem „japonských legionářů” Ondřejem Balvínem a Patrikem Audou. „Pokaždé je ten návrat určitou změnou. Posledních pár let jsem ale mohl v létě po sezoně trénovat s nároďákem a mohl jsem se evropské hře líp přizpůsobit a je to tak pro mě čím dál snazší. Proti našim nejlepším klukům, kteří jsou na mezinárodní úrovni elitní hráči, je těžké se na tréninku prosadit, ale já se s nimi rád utkávám.”



Dění v reprezentaci Zídek během sezony i přes oceán sleduje a zároveň doufá, že už brzy přijde i jeho šance. Třeba už prvního července v Pardubicích při duelu světové kvalifikace proti Bosně. „Z každé příležitosti se snažím vymlátit všechno, co jde. Ještě jsem za dospělý nároďák neměl možnost hrát oficiální zápas a byl by to další krok v mé kariéře. Samozřejmě ale musím trenérům ukázat, že na to mám a o tom ty poslední dny přípravy budou. Byl bych moc rád, kdybych se na hřiště podíval,” vyzývá na dálku kouče Ronena Ginzburga podkošový pilíř Pepperdinu, který už i ve Spojených státech - zatím zlehka - našlapuje ve stopách táty Jiřího, jinak také prvního Čecha v NBA.

Díky blízkosti arény obou losangeleských týmů od jeho školy už osobně zhlédl i duel nejlepší ligy mezi LA Clippers a Denverem. Právě za Denver hraje jeho oblíbený srbský pivot Nikola Jokič. Ovšem nějakých 24 let zpátky dres stejného týmu oblékal i Janův otec.

I po třech letech v zámoří si Zídek junior takového diváckého zážitku cení. Stejně jako možnosti vyrazit si ve volných chvílích z univerzitního kampusu v luxusní čtvrti Malibu na pláže k Pacifiku. „Tohle je pro mě super, můžu se tam vydat kdykoli. Běžně člověk takovou šanci nemá, jen tak si vyjít k oceánu. A klidně i o Vánocích,” směje se.

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

AirBank

AirBank
dělá bankovnictví jednodušeji, bez zbytečností a hvězdiček, férově a narovinu. Zkrátka takové, abyste se pro něj mohli rozhodnout i vy. www.airbank.cz

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
ČEZ, a. s. je největší výrobce elektřiny v České republice a mateřská společnost Skupiny ČEZ, která sdružuje další desítky společností. Značka ČEZ představuje výrobce či dodavatele energií celkem v 7 zemích, a má tak silnou pozici mezi energetikami ve střední a jihovýchodní Evropě. Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

HLAVNÍ MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

MF DNES

Mladá fronta DNES je největší seriózní deník v České republice. Čtenářům přináší aktuální a kvalitní zpravodajství, užitečné servisní informace i oddechové čtení ve specializovaných přílohách a časopisech.MF DNES

iDNES.cz

Zpravodajský portál iDNES.cz přinesl první zpravodajství uživatelům internetu v roce 1998. Dnes navštíví iDNES.cz měsíčně více než 6 milionů čtenářů. iDNES.cz nabízí obrovskou škálu obsahu, hlavní roli hrají zprávy z České republiky, ze zahraničí, z ekonomiky či s krimi tématikou a magazínové sekce zaměřené na muže či ženy.iDNES.cz

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

BigMedia

BigMedia je největším poskytovatelem venkovních reklamních nosičů na českém trhu venkovní reklamy.bigmedia.cz

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

PARTNEŘI ČBF

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

ČEPS

Zajišťujeme rovnováhu výroby a spotřeby elektřiny v každém okamžiku. Provozujeme, rozvíjíme a udržujeme elektroenergetickou přenosovou soustavu ČR.www.ceps.cz

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

 

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT VSC