image

24.08.2022

Utkání dvou rozdílných poločasů

Češi v po střechu zaplněné Accor Areně začali před 15 tisíci diváky odvážně. Hruban s Balvínem táhli českou ofenzivu. V obraně hostujícím basketbalistům pomohlo, že se Francouzi párkrát minuli z vymezeného území. Komplikací pro trenéra Ginzburga byl druhý faul Ondřeje Balvína, který stihl zapsat za čtyři minuty. K nim totiž do té chvíle zvládl i sedm bodů.

 

Z podařeného úvodu Češi mohli čerpat. Nejen že si vypracovali mírný bodový náskok, ale především si dokázali, že je možné proti domácímu hvězdnému výběru hrát. V útoku využívali hosté jakoukoliv šanci k zakončení. Styl „run and gun“ jim jen za první desetiminutovku vynesl 27 bodů. To byl jasný signál pro trenéra Francie, aby svým svěřencům naordinoval agresivnější obranu.

Především Huertel nedal dýchat českým rozehrávačům, ať už míč vyvážel Sehnal nebo Půlpán. Nejlepší odpovědí proto byl rychlý přechod do útoku. Češi dlouho drželi svůj náskok na úrovni deseti bodů. Poslední dvouminutovka ale zastihla domácí ve velmi dobré formě. Defenziva lvů se rozpadla. Francouzi zaznamenali šňůru 9:0 a snížili na rozdíl jediného bodu.

Náladu z českého pohledu vylepšil tři sekundy před koncem první půle trojkou Hruban. Poločasová pauza se protáhla na více než dvojnásobek, protože pořadatelé řešili problém s jedním z košů. Do druhé půle nastoupili Češi se zónovou obranou. Jenže domácí na ni rychle našli recept. Útočná forma z první půle byla ta tam. Po necelých dvou minutách šli Francouzi poprvé od úvodu zápasu do vedení.

Češi proti agresivní obraně soupeře produkovali až mnoho ztrát. Čtvrtou osobní chybu si připsal Ondřej Sehnal. Trenér Ginzburg zvolil variantu bez klasického rozehrávač. Češi ale přecházeli střelecké pozice, což se v první půlce nedělo. Hodně jejich nájezdů nebo střel v posledních sekundách končilo francouzským blokem. Byli to pak domácí, kdo svého soupeře drtil z rychlých protiútoků.

Za prvních sedm minut druhého poločasu byl jediným českým střelcem Ondřej Balvín, jenž proměnil jednu smeč a jeden trestný hod. To bylo na rozjeté domácí málo. Čechům se prostě nic nedařilo. Míč jim padal z ruky, Francouzi byli všude dřív. Lvům už došly i morální síly zastavovat valící se francouzské protiútoky, a tak jejich manko vyšplhalo až na 35 bodů.

 

Francie – Česko 95:60 (18:27 38:42 66:50)
Yabusele a Luwawu-Cabarrot po 16, Gobert 14, Okobo a Poirier po 10 – Hruban 14, Balvín 12, Kyzlink 9, Jelínek 7, Sehnal 6, Veselý 4, Auda a Peterka po 3, Kříž 2, Palyza, Vyoral a Půlpán 0
TH: 13/20 – 9/13
Trojky: 6 – 7
Doskoky: 43 – 35
Zisky: 17 – 7
Ztráty: 13 – 25
Asistence: 21 – 19
Fauly: 16 – 17

Ronen Ginzburg: „Gratuluji Francii k vítězství. My jsme v prvním poločase hráli skvěle, podle mého názoru. Jenže ve druhém poločase jsme nevydrželi tlak. Zatímco za první jsme udělali šest ztrát, ve druhém jsme přidali dalších 19. My jsme v minulých dnech přišli o tři guardy a o to složitější bylo dneska se s tím tlakem vyrovnat. Musíme si vzít ty dobré věci z první půle. Větší týmy, než jsme aktuálně my, zde prohrály podobným rozdílem. To musíme respektovat a musíme se připravit na další zápas.“

Ondřej Balvín: „První půli domácí nečekali, jak budeme hrát. My jsme dobře sdíleli míč a v obraně jsme jim dávali těžké střely a nic neměli zadarmo. Ve druhé půlce už jsme se ocitli v problémech, někteří hráči ještě nejsou zvyklí na takový tlak soupeřů po celý zápas, kdy zejména druhá vlna Francie byla extrémně hladová a dala nás pod tlak, se kterým jsme se nedokázali vyrovnat. Pak už to bylo v podání domácích cvičení z protiútoků. My měli ve druhé půlce příliš ztrát, což tým na této úrovni zabije. Teď je Francie jedním z top tří týmů světa a my si musíme vzít hlavně to dobré z první půle.”

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

AirBank

AirBank
dělá bankovnictví jednodušeji, bez zbytečností a hvězdiček, férově a narovinu. Zkrátka takové, abyste se pro něj mohli rozhodnout i vy. www.airbank.cz

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
ČEZ, a. s. je největší výrobce elektřiny v České republice a mateřská společnost Skupiny ČEZ, která sdružuje další desítky společností. Značka ČEZ představuje výrobce či dodavatele energií celkem v 7 zemích, a má tak silnou pozici mezi energetikami ve střední a jihovýchodní Evropě. Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

HLAVNÍ MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

MF DNES

Mladá fronta DNES je největší seriózní deník v České republice. Čtenářům přináší aktuální a kvalitní zpravodajství, užitečné servisní informace i oddechové čtení ve specializovaných přílohách a časopisech.MF DNES

iDNES.cz

Zpravodajský portál iDNES.cz přinesl první zpravodajství uživatelům internetu v roce 1998. Dnes navštíví iDNES.cz měsíčně více než 6 milionů čtenářů. iDNES.cz nabízí obrovskou škálu obsahu, hlavní roli hrají zprávy z České republiky, ze zahraničí, z ekonomiky či s krimi tématikou a magazínové sekce zaměřené na muže či ženy.iDNES.cz

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

BigMedia

BigMedia je největším poskytovatelem venkovních reklamních nosičů na českém trhu venkovní reklamy.bigmedia.cz

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

PARTNEŘI ČBF

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

ČEPS

Zajišťujeme rovnováhu výroby a spotřeby elektřiny v každém okamžiku. Provozujeme, rozvíjíme a udržujeme elektroenergetickou přenosovou soustavu ČR.www.ceps.cz

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

 

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT VSC