image

25.02.2022

To radši nula plus nula

Peterka v poslední kvalifikaci při absenci tradičních podkošových opor dorostl ze žolíka do opory národního týmu. Daří se mu v německé lize, kde už druhým rokem v řadě hájí barvy Löwen Braunschweig, a svou pohodu dokázal přenést i do národního týmu.

„Je to hezký, ale radši bych měl nula bodů a nula doskoků a my bychom vyhráli. Dělal jsem, co se dalo, abych pomohl týmu. Budu asi muset bilanci ještě zlepšit a udělat cokoliv pro to, abychom vyhráli. Je to hezký, ale nic moc to neznamená,“ vyměnil by z fleku svou osobní bilanci za úspěch týmu.

K tomu se v prvním poločase zdálo být daleko. Hlavně druhá čtvrtina byla poznamenaná českým ofenzivním výpadkem a dala tak soupeři k dobru rozhodující náskok. „Celý zápas jsme dělali hodně ztrát, což jsme si před zápasem říkali, že bude klíč, a nakonec se to potvrdilo. Bulhaři hlavně naše ztráty hodně trestali, když dokázali dát rychlý koš,“ hledal krátce po utkání příčiny nakonec devítibodové porážky český pivot.

„Měli nějaké útočné doskoky, ale nemyslím, že jsme tam hořeli až tak moc, jak jsme mohli. Samozřejmě trojky… Mohli jsme bránit líp. Ve druhém poločase jsme se zlepšili, hráli lepší obranu a dotáhli se blízko. Je to škoda, ale pořád máme druhý zápas, kdy budeme chtít vyhrát,“ začal už myslet na nedělní odvetu v Pardubicích.

Tam si svěřenci trenéra Ginzburga budou muset dát pozor na trojkovou palbu bulharských basketbalistů. Včera zamířili přesně celkem 13x. Hned o šest úspěšných trojek se postaral Bost: „Věděli jsme, že mají dobré střelce. Hlavně Dee Bost tam dával hodně trojek. Musíme se na to podívat a říct si, co jsme udělali špatně. Do domácího zápasu se musíme zlepšit a vyhrát.“

Naturalizovaný Američan byl ústřední postavou domácích. Jeho přítomnost na hřišti dávala Bulharům klid. Mohli se spolehnout na jeho přesnou ruku při střelbě i hledání spoluhráčů. On byl tím rozdílovým hráčem na hřišti. „Dal 22 bodů. Je to dobrý hráč, no. Věděli jsme, že bude chtít zápas táhnout sám. Některé střely byly i docela těžké. Ondra Sehnal se snažil na něm odvádět dobrou práci. Někdy jsme ale udělali chybu a určitě se v jeho obraně budeme muset zlepšit,“ ví Peterka.

Češi hráli jako na houpačce. Nepovedenou druhou čtvrtiny prakticky vykoupili nástupem do druhého poločasu, ale pak se jejich hra opět zadrhla… „Věřil jsem i v poločase, kdy jsme prohrávali o 14. Věděl jsem, že nejsme o tolik horším týmem. Dokázali jsme se ve třetí čtvrtině dotáhnout, věřili jsme si. Pak jsme ale udělali pár chyb, oni dali pár trojek a šlo to zpátky. Stálo nás to hodně energie,“ popisuje průběh druhého poločasu.

„Hráli jsme v užší rotaci a možná pak ty síly chyběly. Snažili jsme se na konci, aby to neskončilo velkým rozdílem a abychom se dostali pod deset bodů, což se nakonec povedlo. Budeme chtít doma určitě vyhrát o víc než o devět bodů,“ vyhlásil jasný cíl pro nedělní večer.

K výhře o deset a více bodů, která by udržela český národní tým ve hře o postup na MS, ale povede ještě dlouhá cesta. Češi nyní mají dva dny na to, aby vymysleli, jak toho dosáhnout. „V obraně i v útoku je hodně věcí, na kterých můžeme pracovat. Na pick and rollu nás bránili předskokem. My jsme to úplně nevyužívali. V jednu chvíli jsme hodně hráli zdálky, stříleli a nešli pod koš. Máme na čem pracovat, ale věříme si,“ nepochybuje Peterka.

Hodně bude spoléhat i na domácí fanoušky. O ty se Bulhaři mohli opřít a Peterka věří, že ani Češi nezůstanou v neděli pozadu: „Atmosféra byla super. Je to takové příjemné oživení hrát zase po nějaké době v takové atmosféře. Byli tady i nějací lidé z Česka. Doufám, že v neděli bude stejná atmosféra, ne-li lepší.“

Utkání v pardubické aréně začíná v 19 hodin a vstupenky jsou v prodeji v síti Ticketportal.

 

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

AirBank

AirBank
dělá bankovnictví jednodušeji, bez zbytečností a hvězdiček, férově a narovinu. Zkrátka takové, abyste se pro něj mohli rozhodnout i vy. www.airbank.cz

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
ČEZ, a. s. je největší výrobce elektřiny v České republice a mateřská společnost Skupiny ČEZ, která sdružuje další desítky společností. Značka ČEZ představuje výrobce či dodavatele energií celkem v 7 zemích, a má tak silnou pozici mezi energetikami ve střední a jihovýchodní Evropě. Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

HLAVNÍ MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

MF DNES

Mladá fronta DNES je největší seriózní deník v České republice. Čtenářům přináší aktuální a kvalitní zpravodajství, užitečné servisní informace i oddechové čtení ve specializovaných přílohách a časopisech.MF DNES

iDNES.cz

Zpravodajský portál iDNES.cz přinesl první zpravodajství uživatelům internetu v roce 1998. Dnes navštíví iDNES.cz měsíčně více než 6 milionů čtenářů. iDNES.cz nabízí obrovskou škálu obsahu, hlavní roli hrají zprávy z České republiky, ze zahraničí, z ekonomiky či s krimi tématikou a magazínové sekce zaměřené na muže či ženy.iDNES.cz

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

BigMedia

BigMedia je největším poskytovatelem venkovních reklamních nosičů na českém trhu venkovní reklamy.bigmedia.cz

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

PARTNEŘI ČBF

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

ČEPS

Zajišťujeme rovnováhu výroby a spotřeby elektřiny v každém okamžiku. Provozujeme, rozvíjíme a udržujeme elektroenergetickou přenosovou soustavu ČR.www.ceps.cz

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

 

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT VSC