image

23.09.2022

Slezané padli po hrdinném boji

Zatímco však loni s ukrajinským Prometeyem zaostala jednoznačně, dnes v Bělehradě dala favorizovanému domácímu FMP velký boj a ještě pět minut do konce byla na dosah šesti bodů. V závěru však Slezanům při enormním celozápasovém tlaku soupeře v obraně i na doskoku došly síly a narůstající počet ztrát způsobil nakonec 16bodovou porážku 76-92.

Opava však bez evropského poháru nezůstane, protože má podanou přihlášku do Europe Cupu FIBA, který by si stejně jako loni měla zahrát. A většinou dnešního výkonu navíc dala svým fanouškům velmi kvalitní pozvánku na start NBL příští sobotu, kdy doma v repríze posledního finále vyzve mistrovský Nymburk.

Opavané se sice v úvodu nechali defenzivní a doskakovací agresí soupeře zaskočit a propadli se na 5-14, když sami se vůbec nedostávali ke slušným střeleckým pozicím, ani k druhým šancím, ale příchodem druhého rozehrávače Kouřila se tým začal zvedat. Díky jeho bodům a odvaze se Opava přitáhla a pak dělala FMP problémy svou vytaženou zónou, která lákala do pasti expresního rozehrávače Fraziera, jenž při absenci dalšího dirigenta Valinskase musel zvládnout celý zápas. A zvládl ho velmi dobře - zapsal 16 bodů a 12 asistencí.

Domácí pak agresi začali přehánět, přibývaly jim fauly a Opava na začátku druhé čtvrtiny téměř dorovnala skore (19-21), když si pomáhala trojkami i brejky.

V této části ale domácí začali trefovat i trojky a znovu odskočili na 32-21. Jenže pak je útočné fauly i další ztráty potápěly a umné seběhy Opavě pomohly nejen k dotažení, ale při enormní bojovnosti v obraně i na obraném doskoku dokonce po šňůře 11-0 i k obratu na 41-37. Frustrovaní domácí tu páchali zbytečné fauly, ale pak se přece vzchopili a poločas i přes 13 ztrát (Opava 9) vyhráli 43-41, zejména díky brutální převaze na doskoku (26-12, útočné 11-1, body z nich 15-1).

Ve třetí čtvrtině velká bitva pokračovala a Opavu v ní mocně tahal nový slovenský power forward Mokráň, který létal do brejků, při dvou metrech se nebál hry zády ke koši a trefil i jednu trojku. Po 25 minutách Slezané drželi remízu 52-52, už si byli schopní pomoct i útočným doskokem, přesto rozdíl v ulovených míčích byl po třech čtvrtinách doslova propastný (18-37) a zejména proto domácí byli s to uniknout na už rozhodných 70-60.

Za Opavu se v závěru třetí části příliš na sílu tlačil do zakončení nový pivot Bassett (z pole 12/4) a jeho tým už pak vzniklou díru nezvládl zalátat. V polovině čtvrté části se ještě vrátil z minus 12 na šest (71-77), ale pak už mu citelně docházela energie.

Top skórery Opavy, která minula deset šestek, byli Mokráň (16), Bassett (15), Kouřil (15+6 asistencí na 7 ztrát) a Šiřina (14). Jejich tým byl lepší z trojek (10-9) a ve ztrátách (18-20), ale fatálně zaostal na doskoku (31-46, v útoku 10-19, body z druhých šancí 13-22) a zpod koše (32-44).

„Bohužel jsme do zápasu nevstoupili vůbec dobře. Zalekli jsme se té agresivní obrany, se kterou jsme sice počítali, ale vyrobili jsme tam hodně až velmi zbytečných ztrát a domácí si vytvořili v jednu chvíli až desetibodové vedení. Pak přišel nástup Kouřila, který dal dvě trojky, i Farského, který přinesl hodně energie do útoku i do obrany, a později už to vypadalo, že do poločasu půjdeme i s mírným náskokem. V poslední minutě nás ale několik chyb stálo vedení. Tam se už znervóznělý FMP uklidnil, a i když jsme měli ve druhé půli jednu dobrou pasáž poté, co nám utekli na deset bodů, tak po jedné ztrátě s následnou trojkou nám soupeř opět odskočil a na konci zápasu už nám nezbývaly síly s tím něco udělat. Šestnáctibodový rozdíl sice vypadá na jasný zápas, ale kdo to viděl, ví, že to tak nebylo. V utkání bylo hodně pozitiv, ale i některé minusy, které nás stály výhru. Je to lehké zklamání, protože po tom, co domácí přišli o hlavního rozehrávače, byly šance daleko vyšší, ale nedá se nic dělat a nás čeká Europe Cup, což je také kvalitní soutěž,” shrnul opavský asistent Kryštof Vlček.

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

AirBank

AirBank
dělá bankovnictví jednodušeji, bez zbytečností a hvězdiček, férově a narovinu. Zkrátka takové, abyste se pro něj mohli rozhodnout i vy. www.airbank.cz

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
ČEZ, a. s. je největší výrobce elektřiny v České republice a mateřská společnost Skupiny ČEZ, která sdružuje další desítky společností. Značka ČEZ představuje výrobce či dodavatele energií celkem v 7 zemích, a má tak silnou pozici mezi energetikami ve střední a jihovýchodní Evropě. Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

HLAVNÍ MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

MF DNES

Mladá fronta DNES je největší seriózní deník v České republice. Čtenářům přináší aktuální a kvalitní zpravodajství, užitečné servisní informace i oddechové čtení ve specializovaných přílohách a časopisech.MF DNES

iDNES.cz

Zpravodajský portál iDNES.cz přinesl první zpravodajství uživatelům internetu v roce 1998. Dnes navštíví iDNES.cz měsíčně více než 6 milionů čtenářů. iDNES.cz nabízí obrovskou škálu obsahu, hlavní roli hrají zprávy z České republiky, ze zahraničí, z ekonomiky či s krimi tématikou a magazínové sekce zaměřené na muže či ženy.iDNES.cz

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

BigMedia

BigMedia je největším poskytovatelem venkovních reklamních nosičů na českém trhu venkovní reklamy.bigmedia.cz

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

PARTNEŘI ČBF

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

ČEPS

Zajišťujeme rovnováhu výroby a spotřeby elektřiny v každém okamžiku. Provozujeme, rozvíjíme a udržujeme elektroenergetickou přenosovou soustavu ČR.www.ceps.cz

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

 

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT VSC