image

01.03.2022

Šel jsem all-in. A cítil se jako rodička

„Pro mě je to určitě zlatá výhra. I když jsem nikdy nebyl ženou, cítil jsem se na konci utkání, jako bych měl právě porodit,” usmál se po vítězství 83-80 nad Bulharskem Ronen Ginzburg.

„Myslím, že bychom takový zápas měli zvládnout snadněji, ale na konci jsme udělali příliš naivních chyb. Přesto je to super výhra, pro naše veterány i pro mladé kluky, kteří na této úrovni ještě nemají tolik zkušeností. Jsem velmi spokojen,” dodal.

Když se tým, tažený kapitánem Hrubanem, ve čtvrté čtvrtině zničehonic vyhoupl až do vedení o 11 bodů, izraelský kormidelník už i věřil, že by lvi mohli překlopit na svou stranu i vzájemné skore, což by umožnila výhra o deset. „Pak ale přišly nevynucené chyby a nějaké útočné doskoky i těžké trojky soupeře a taky se přidala naše únava. I tohle jsou ale zkušenosti a já jsem rád, že jsme to i tak zvládli.”

Zápasem tým od startu do konce provedla v ofenzivě zejména základní pětka, když body laviček po 30 minutách ukazovaly skore 0-18 ve prospěch té bulharské. „Bez příspěvku druhé vlny je to složité. Já věřil, že kluci z lavičky budou mít větší sebevědomí, ale někdy je to těžké. Občas si během zápasu říkám, že musím někomu dát odpočinek, a i když možná pak dostaneme nějaké body, nejde opory točit ve hře přes třicet minut. Jenže v tomhle zápase jsem šel all-in, buď výhra nebo porážka, i kdyby to právě kvůli nedostatku energie nedopadlo. Hráli jsme proti zkušeným soupeřům, kteří už něco mají za sebou a dávali velké střely, ač to nejsou vyložené hvězdy,” odhalil kouč svůj strategický plán.


Dodal, že pro něj tak bylo těžké nechávat příliš dlouho na lavičce chladnout ústřední opěrné duo Hruban - Peterka, protože jej potřeboval ve hře. „Vojta a „Mičego” do toho dávali celé srdce a pomohlo i kouzlo pardubické haly. Tihle kluci ve druhé půli odvedli skvělou práci, a kdyby nedali ty body, měli bychom velký problém.”

Kapitán Hruban navíc v klíčové čtvrté čtvrtině přidal i několik parádních asistencí, nikoli náhodou. „Řekl jsem mu během zápasu, že musí hrát víc s míčem, aby zlepšil i ostatní kluky. Navíc ho soupeř důsledně bránil a on hlavně ve druhé půlce uměl najít spoluhráče,” podotkl Ginzburg.

A slova chvály měl samozřejmě i pro autora rozhodující trojky a celkem 25 bodů Martina Peterku. „Mičego i v Německu hraje velmi dobře, a i když to není nejlepší atlet na světě, je to moc chytrý hráč, který ví, kam se postavit. Už v Bulharsku zahrál skvěle. Do každého zápasu dává srdce, čímž mi připomíná „Satyho” (Satoranského). Od mé první pozvánky do reprezentace nikdy nechyběl. Vždycky přijede na sto procent připraven a někdy je náš skoro „jediný” dlouhý. Jistě, pomohlo mu angažmá v Německu, ale i to předtím v Nymburce. Podobně to platí i o Ondrovi Sehnalovi, v bundeslize dospěl a získal větší sebevědomí.”

Kouč lvů ve srovnání s prvním duelem v Bulharsku viděl v Pardubicích zlepšení v tempu hry a ve startu do utkání. „Jasně, nejde tak hrát celou dobu, ale začátek byl mnohem lepší. V obraně jsme něco zkusili, ale nevím, jestli to bylo vyloženě zlepšení. Snažili jsme na lídra soupeře Bosta uplatnit i „box and one” (čtyři hráči v zóně a jeden nahánějící hlavní hvězdu protivníka). Energie i exekuce útoků byla i bez velkého nácviku slušná a naše úspěšnost z pole byla mnohem lepší než v Bulharsku,” bilancoval Ronen Ginzburg.

Ten také prozradil, proč i při řadě neodpískaných zákroků na jeho svěřence při podkošových zakončeních zůstával většinou ledově klidný, ač lvi na ploše jen marně lomili rukama.

„Byl jsem v klidu, protože hráči se musí naučit zakončovat i s fauly. Pokud obránce v dnešním basketu při blokování zasáhne míč, tak v případě, že zároveň trefí část vaší ruky, není to faul. A my nedali šest nebo sedm takových situací. Musíme se tak naučit zakončovat s větší agresivitou,” apeluje lodivod na své muže. 

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

AirBank

AirBank
dělá bankovnictví jednodušeji, bez zbytečností a hvězdiček, férově a narovinu. Zkrátka takové, abyste se pro něj mohli rozhodnout i vy. www.airbank.cz

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
ČEZ, a. s. je největší výrobce elektřiny v České republice a mateřská společnost Skupiny ČEZ, která sdružuje další desítky společností. Značka ČEZ představuje výrobce či dodavatele energií celkem v 7 zemích, a má tak silnou pozici mezi energetikami ve střední a jihovýchodní Evropě. Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

HLAVNÍ MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

MF DNES

Mladá fronta DNES je největší seriózní deník v České republice. Čtenářům přináší aktuální a kvalitní zpravodajství, užitečné servisní informace i oddechové čtení ve specializovaných přílohách a časopisech.MF DNES

iDNES.cz

Zpravodajský portál iDNES.cz přinesl první zpravodajství uživatelům internetu v roce 1998. Dnes navštíví iDNES.cz měsíčně více než 6 milionů čtenářů. iDNES.cz nabízí obrovskou škálu obsahu, hlavní roli hrají zprávy z České republiky, ze zahraničí, z ekonomiky či s krimi tématikou a magazínové sekce zaměřené na muže či ženy.iDNES.cz

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

BigMedia

BigMedia je největším poskytovatelem venkovních reklamních nosičů na českém trhu venkovní reklamy.bigmedia.cz

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

PARTNEŘI ČBF

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

ČEPS

Zajišťujeme rovnováhu výroby a spotřeby elektřiny v každém okamžiku. Provozujeme, rozvíjíme a udržujeme elektroenergetickou přenosovou soustavu ČR.www.ceps.cz

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

 

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT VSC