image

04.09.2022

Sedmý hráči, přijď! Čekají guardi z Nizozemí

Mnohé přívlastky by šlo vybrat ke třetímu vystoupení lvů na evropském šampionátu, v němž v pondělí od 17:30 narazí v pražské O2 aréně na Nizozemce, kteří jsou zřejmě nejslabším týmem skupiny, potenciálně však skrývají nemalé nebezpečí.

Národní tým, který nadále jednoznačně cílí na postup do play-off mezi nejlepší čtveřicí skupiny, chce svou vítěznou cestu začít před opět co největším počtem fanoušků, pro něž je k dispozici stále dostatek lístků.

„Budeme rádi za každého, kdo přijde. Kulisa v sobotu proti Srbům byla naprosto neuvěřitelná, a jestli se říká, že fanoušci jsou šestým hráčem, tak tady to byl i sedmý a donutilo nás to k tomu, abychom nakopli comeback ve druhé půlce,” stále ještě zůstává plný dojmů z druhé půle vyprodaného duelu s 15 tisíci fanoušků asistent kouče lvů Jan Pospíšil.

„Atmosféra byla v sobotu skvělá. Chtěl bych všem fanouškům ještě jednou poděkovat, že přišli, ale hlavně za to, jak nás po celý zápas povzbuzovali. Doufám, že i na další zápasy přijde hodně lidí,” přidal se power forward Martin Peterka.

A svého kolegu podpořil i rozehrávač Ondřej Sehnal: „Bylo to něco super, nevím, jestli 15 tisíc fanoušků v Česku ještě na basket přijde, a já si to užil s plnou parádou.”

Reprezentanti se dnes na Nizozemce začali naplno chystat. Po dopoledním volnu přišlo na řadu video a večer především střelecký trénink.

„Nizozemsko je nevypočitatelný soupeř. Má dva hlavní hráče, co jsem pochopil ze zápasu, který jsem sledoval. Ale pokud budeme dělat to, co ve druhém poločase se Srby, tak bychom to měli s přehledem zvládnout,” hlásí první playmaker Sehnal.

První při sobotní absenci šetřeného Tomáše Satoranského. A nastoupí lídr týmu v pondělí? „Opět se rozhodne až před zápasem, bude to záležet i dost na Tomášovi a na reálné situaci jeho kotníku,” informoval asistent Pospíšil.

Pokud by Satoranskému stav jeho kotníku nastoupit nedovolil, opět by hlavní dirigentské role převzali Sehnal s Krejčím. Podle kouče Ginzburga Sehnalovo sebevědomí s odehranými zápasy roste (se Srby 7 asistencí), jen od něj žádá během utkání větší konzistenci výkonu. Krejčí, který by při zapojení Satoranského byl více na křídelní pozici 2, a který poslední roky strávil spíše na křídlech, v současné situaci roli rozehrávače zastávat musí. Kouč Ginzburg jej v rámci eurobasketbalu vidí přednostně jako „dvojku” až „jedničku”.

Proti Srbům ale v některých sekvencích trenér používal pětici i bez rozehrávačů. „Ondra i Vítek byli už místy oba unavení a v takové situaci potřebujeme ještě jednoho hráče.  A když jsme měli ve hře tři křídla, chtěli jsme, aby rozehrávalo to, na kterém byl nejmenší tlak obrany, takže to byl buď Vojta Hruban, nebo Tomáš Kyzlink,” uvedl Ginzburg.

Lvi si budou do pondělní bitvy chtít vzít všechno pozitivní zejména z vítězného druhého poločasu se Srbskem, kdy spáchali jen 6 ztrát a díky agresivní obraně získávali sebevědomí i do útoku. „Potřebujeme najít návod na to, jak hrát naplno celých 40 minut a přenést to do nejbližšího utkání, které už musíme vyhrát,” burcuje Pospíšil.

Apeluje především na morálně-volní vlastnosti týmu, které mohou pomoct vykrýt i případné střelecké výpadky v útoku.

„Třeba s Polskem, kdy jsme začali nervózně, tak na to platí jediná věc - musíme tlačit, tlačit na hráče s míčem, na přihrávku, chodit doskakovat, což jsou všechno věci, které tam musí být, i když se střelecky nedaří. Pokud je budeme plnit, věřím, že budeme úspěšní. Jsou to hlavně mentální prvky závislé na vůli, abychom ten zápas začali dobře, dobře bránili a z toho se odrazili do útoku. V něm jsme dosud větší problémy neměli, ale musíme být plně koncentrovaní a dělat vše naplno.”

Nizozemci mají za sebou zatím výhradně prohrávací léto. Díky vyřazení Ruska sice postoupili z první fáze světové kvalifikace (i navzdory čtyřem porážkám, dvě s Itálií i Islandem), ovšem i v přípravě na EuroBasket pak šli od porážky k porážce. Nejprve padli ve Slovinsku s domácím týmem (76-83, De Jong 26, Slovinci bez Dončiče) a s Černou Horou (67-76, Franke 19), poté i vysoko ve Francii (65-89, Franke 21), překvapivě těsně doma s Němci (66-68) a nakonec o parník v Litvě (68-94 s 10 trojkami).

V závěru srpna ve druhé fázi světové kvalifikace tým nestačil venku na Gruzii (66-77, De Jong 22, celek 20 ztrát) a doma na Španělsko (64-86).

Do EuroBasketu Nizozemci vstoupili nadějnými prvními 33 minutami se Srby, kdy je držely trojky (13) a především De Jong (28), ale závěr už patřil favoritovi (100-76). S Izraelem celek zápas velmi dobře rozehrál, ale postupně odkvétal a vaz mu srazila poslední čtvrtina, rezultující v porážku 67-74.

„Nizozemci mohou být nebezpeční. Zatím sice stejně jako my nemají výhru a papírově mohou být nejslabší ve skupině, ale jsou to aktivní a běhaví atleti, kteří dobře doskakují. Z jednotlivců jsou nejvíc nebezpeční guardi De Jong a Franke, který je po zranění ruky, ale jde o velmi dobrého střelce. A pak je tam rozehrávač Van Der Vuurst. Tyhle tři musíme účinně pokrýt. Na podkošových pozicích můžeme mít taktickou výhodu, protože tam až na jednoho či dva borce nemají vyložené střelce, a pokud jdou s druhou vlnou, jsou hodně zatažení a naši dlouzí tak nebudou muset být v obraně clon na perimetru tak aktivní. A samozřejmě musíme vládnout na doskoku,” jmenuje klíče k úspěchu Pospíšil.

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

AirBank

AirBank
dělá bankovnictví jednodušeji, bez zbytečností a hvězdiček, férově a narovinu. Zkrátka takové, abyste se pro něj mohli rozhodnout i vy. www.airbank.cz

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
ČEZ, a. s. je největší výrobce elektřiny v České republice a mateřská společnost Skupiny ČEZ, která sdružuje další desítky společností. Značka ČEZ představuje výrobce či dodavatele energií celkem v 7 zemích, a má tak silnou pozici mezi energetikami ve střední a jihovýchodní Evropě. Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

HLAVNÍ MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

MF DNES

Mladá fronta DNES je největší seriózní deník v České republice. Čtenářům přináší aktuální a kvalitní zpravodajství, užitečné servisní informace i oddechové čtení ve specializovaných přílohách a časopisech.MF DNES

iDNES.cz

Zpravodajský portál iDNES.cz přinesl první zpravodajství uživatelům internetu v roce 1998. Dnes navštíví iDNES.cz měsíčně více než 6 milionů čtenářů. iDNES.cz nabízí obrovskou škálu obsahu, hlavní roli hrají zprávy z České republiky, ze zahraničí, z ekonomiky či s krimi tématikou a magazínové sekce zaměřené na muže či ženy.iDNES.cz

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

BigMedia

BigMedia je největším poskytovatelem venkovních reklamních nosičů na českém trhu venkovní reklamy.bigmedia.cz

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

PARTNEŘI ČBF

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

ČEPS

Zajišťujeme rovnováhu výroby a spotřeby elektřiny v každém okamžiku. Provozujeme, rozvíjíme a udržujeme elektroenergetickou přenosovou soustavu ČR.www.ceps.cz

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

 

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT VSC