image

25.05.2022

Satoranský, Ginzburg a Hřib spustili odpočet do EuroBasketu

Něco o tom ví obyvatelé hlavního města či turisté, kteří se během dneška pohybovali blízko vltavského nábřeží v pražské Výtoni. To bude až do evropského šampionátu zdobit „nadživotní“ hashtag #EUROBASKET s rozměry deset krát dva metry!

Novinku v poledne slavnostním přestřižením stuhy oficiálně představili reprezentanti Tomáš Satoranský a Ondřej Sehnal, kouč národního týmu Ronen Ginzburg, primátor hlavního města Zdeněk Hřib a generální sekretář CZ BASKETBALL Michal Konečný.

Oba v Praze narození lvi se už jedné z vůbec největších sportovních akcí na českém území nemohou dočkat.

„Pro mě to bude speciální, protože jsem z Prahy, a moc zápasů jsem tu s národním týmem zatím neodehrál. Samozřejmě s tím přichází i velký tlak a zájem lidí a kamarádů, hlavně pokud jde o lístky,“ usmál se rozehrávač Tomáš Satoranský. „My se na turnaj strašně moc těšíme. Když jsme se dozvěděli, že v Praze EuroBasket budeme pořádat, byli jsme z toho ohromně nadšení. A doufám, že se budeme dál vézt na té vlně úspěchů, kterou máme od mistrovství světa a olympiády. Bude to už nová situace, spolu se Srbskem budeme favority skupiny, ale my se toho nezalekneme,” podotkl lídr lvů.

I další dirigent mužstva Ondřej Sehnal potvrdil, jak výjimečným turnajem EuroBasket bude. „Dosud jsem za reprezentaci v Praze žádný zápas nehrál, takže se na to moc těším. Jistě se spousta lidí bude ptát na lístky, ale to budeme řešit, až přijde čas. Jediné, co nás bude zajímat, bude postup ze skupiny z co nejlepšího místa.“

Trenér Ronen Ginzburg nepochybuje, že základní skupina v sedmnáctitisícové O2 areně bude výstavní akcí. „Máme skvělý tým a skvělé bude i celé léto před šampionátem,“ věří izraelský kormidelník s českým občanstvím, který už monitoruje i dění ve své zemi, neboť český tým v základní skupině čeká vedle bitev se Srbskem, Finskem, Polskem a Nizozemskem i pro trenéra Ginzburga mimořádně prestižní duel s krajany z Izraele.

„Už to tam začíná být trochu znát, že se turnaj blíží, ale u nás to funguje tak, že žít to začne až tři čtyři týdny před šampionátem. Odhaduju, že z Izraele dorazí kolem dvou tisíc fanoušků, ale možná to bude víc, uvidíme. Známí už se mě začínají ptát na dobré hotely a volají mi, kdy se bude hrát s Českem,“ usmívá se česká spojka pro mnohé Izraelce.

K basketbalu měl svého času blízko i pražský primátor Zdeněk Hřib, který mu dal šanci na základní škole ve Zlíně, kde vyrůstal. „Pak už mi na to chyběl čas. V poslední době se věnuju hlavně snowboardu a teď budu chodit běhat,“ informuje o své sportovní současnosti 41letý vystudovaný lékař, který ale poznal i jednu stinnější stránku své záliby.

„V Monínci u Příbrami jsem si jednou na snowboardu zlomil naráz obě zápěstí. Chvíli jsem zůstal i v bezvědomí. Byla to „paráda“, protože jsme tam byli autem a manželka musela zpátky řídit, na což není právě zvyklá,“ vypráví v pořadí 23. primátor hlavního města, který jako divák rád sleduje i hokej.

Možnost hostit 41. EuroBasket považuje za velkou čest. „V Praze se mistrovství Evropy mužů bude konat po 41 letech, na zápasech bude až 150 tisíc fanoušků a půjde o unikátní sportovní zážitek. My jsme proto neváhali a jako město akci podpořili patnácti miliony korun. Doufám, že se vše vydaří a náš tým dosáhne až na stupně vítězů,“ uvedl Hřib.

Podle něj bude takto globální akce se spoustou zahraničních fanoušků v Praze pro město velkou vzpruhou. „Zvlášť po dvou letech covidu, kdy tu turistů nebylo moc. Tohle bude příležitost ukázat Prahu návštěvníkům v tom nejlepším světle. V září budeme uprostřed českého předsednictví Evropské unie a v Praze se toho bude dít opravdu hodně, takže turisté se nudit nebudou,“ ubezpečil metropolní šéf.

Za český basketbal vedení Prahy poděkoval generální sekretář Michal Konečný. „Bez zázemí města tak velké akce není možné pořádat a jeho podpora je strašně důležitá. Praha má navíc velké jméno a fanoušci sem budou chtít přijet, bude to pro ně lákadlo. Chtěl bych proto panu primátorovi poděkovat a věřím, že očekávání nezklameme.“

Pokud jde o dosavadní prodeje vstupenek, tam jsou očekávání více než tři měsíce před vypuknutím EuroBasketu dokonce spíš překonávána.

„Jsme nadšení z toho, jaký zájem byl mezi fanoušky o prodej balíčků, celkový počet prodaných vstupenek je již v řádu desetitisíců. Největším hitem jsou pochopitelně duely českého týmu, ale obrovský zájem registrujeme například z Finska. V zemích všech soupeřů českého týmu běží rozsáhlá kampaň zvoucí na návštěvu turnaje a samozřejmě také Prahy, jsme v živé komunikaci s federacemi jednotlivých zemí a připravujeme pro ně cílené aktivace pro basketbalové fanoušky i širokou sportovní veřejnost,“ informuje marketingový ředitel CZ BASKETBALL Martin Peterka.

Právě zahájený prodej vstupenek na jednotlivé zápasy běží vedle serveru www.ticketportal.cz nově také na www.ticketmaster.cz.

„Jsme přesvědčeni, že duely českého týmu budou bez výjimky vyprodány. Z pohledu očekávatelné atmosféry nám los velmi přál, protože prakticky všichni soupeři se mohou pochlubit věrnou fanouškovskou základnou. Je tak reálná naděje, že většina zápasů bude počtem diváků atakovat kapacitu O2 areny,“ doplnil Peterka.

EuroBasketu 2022 se v první polovině září zúčastní 24 národních týmů, přičemž tři další základní skupiny hostí gruzínské Tbilisi, italský Milán a německý Kolín nad Rýnem. Kompletní play-off, do nějž postoupí vždy nejlepší čtyři z každé skupiny, pak pohostí Berlín. Titul mistrů Evropy obhajují Slovinci, vedení koučem Nymburka Aleksandrem Sekuličem, stříbro Srbové a bronz Španělé.

Češi ve skupině postupně vyzvou Polsko (2. září), Srbsko (3. září), Nizozemsko (5. září), Finsko (6. září) a Izrael (8. září).

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

AirBank

AirBank
dělá bankovnictví jednodušeji, bez zbytečností a hvězdiček, férově a narovinu. Zkrátka takové, abyste se pro něj mohli rozhodnout i vy. www.airbank.cz

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
ČEZ, a. s. je největší výrobce elektřiny v České republice a mateřská společnost Skupiny ČEZ, která sdružuje další desítky společností. Značka ČEZ představuje výrobce či dodavatele energií celkem v 7 zemích, a má tak silnou pozici mezi energetikami ve střední a jihovýchodní Evropě. Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

HLAVNÍ MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

MF DNES

Mladá fronta DNES je největší seriózní deník v České republice. Čtenářům přináší aktuální a kvalitní zpravodajství, užitečné servisní informace i oddechové čtení ve specializovaných přílohách a časopisech.MF DNES

iDNES.cz

Zpravodajský portál iDNES.cz přinesl první zpravodajství uživatelům internetu v roce 1998. Dnes navštíví iDNES.cz měsíčně více než 6 milionů čtenářů. iDNES.cz nabízí obrovskou škálu obsahu, hlavní roli hrají zprávy z České republiky, ze zahraničí, z ekonomiky či s krimi tématikou a magazínové sekce zaměřené na muže či ženy.iDNES.cz

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

BigMedia

BigMedia je největším poskytovatelem venkovních reklamních nosičů na českém trhu venkovní reklamy.bigmedia.cz

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

PARTNEŘI ČBF

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

ČEPS

Zajišťujeme rovnováhu výroby a spotřeby elektřiny v každém okamžiku. Provozujeme, rozvíjíme a udržujeme elektroenergetickou přenosovou soustavu ČR.www.ceps.cz

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

 

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT VSC