image

12.09.2022

Rekord, přes 100K a pochvala od FIBA

V pražské Libni se odehrálo od druhého do osmého září celkem patnáct utkání za účasti reprezentačních výběrů Česka, Polska, Izraele, Nizozemska, Finska a Srbska. Dohromady na všechna utkání dorazilo skvělých 101 769 diváků, což řadí „českou“ skupinu na druhé místo za německou „skupinu smrti“, kde kromě domácích hráli ještě Litevci, Slovinci nebo Francouzi. Až za Prahou se v návštěvnosti umístilo nejen gruzínské Tbilisi, ale také basketbalová bašta italský Milán.

„Organizační hodnocení nemůže být jiné než pozitivní. Z vedení světové i evropské sekce FIBA nás hodnotí v podstatě nejlépe. Německo má přeci jen větší návštěvnost, zejména proto, že Němci podporují dlouhodobě kolektivní sporty jak městy, tak především Spolkovou zemí. Tam je sport kultura a patnáct tisíc diváků je běžná návštěvnost. Máme ale větší návštěvnost než Gruzie, což jsme trochu čekali, ale i než Itálie, což je šedesátimilionový národ, který basketbal miluje,“ popisuje Jansta situaci ohledně počtu diváků, kteří do O2 Arény na začátku září dorazili.

Výraznou pomoct skvělým českým fanouškům při plnění haly dodali zejména Finové, kterých do Prahy dorazilo kolem sedmi tisíc a bylo jich hodně slyšet nejen v aréně, ale také v restauračních zařízeních v centru města a přilehlých uličkách.

„Více než sto tisíc diváků je také skvělá vizitka. Mě to ale ani nepřekvapilo, že dorazilo například tolik Finů. Jsou dvě země, které dlouhodobě určitě přes deset až patnáct let investují do kolektivních sportů, a to jsou Belgičané a právě Finové. Ti se do basketbalu zamilovali, mají úžasného hráče Lauriho Markkanena, který hraje v NBA a úžasně fandí. Chvílemi to v O2 Aréně vypadalo, jako bychom byli na hokeji ve Finsku. Naštěstí se ani naši skvělí diváci nenechali zahanbit a překřičeli je i ve vzájemném souboji. Finové jsou jediným evropským týmem, který se kvalifikoval na příští světový šampionát, což ukazuje, že basketbal je tam na vzestupu,“ chválí Jansta finský basketbal. Reprezentace Suomi měla průměrnou návštěvnost na své zápasy přes sedm tisíc diváků a fandové dorazili i do Berlína, kde pomohli Finům k postupu přes favorizované Chorvaty.

Šampionát ale nedělají jen plné tribuny, patří k nim kompletní servis pro zástupce FIBA, rozhodčí i jednotlivé reprezentace, kde je na rozdíl od počtu diváků nejlepší, pokud nevyjde na veřejnost žádná informace. To se nepovedlo například v Německu, kde Slovinci museli na svůj první zápas cestovat taxíky místo týmovým autobusem či v Gruzii, kde se stále vyšetřuje potyčka v útrobách stadionu po utkání s Tureckem.

„Máme skvělé ohlasy nejen na návštěvnost, ale také samotnou organizaci, povedenou fanzónu před halou, prostě všechno. Ve středu jsme měli posezení se zástupci federací všech zemí, které tu hrály, tedy s Nizozemci, Poláky, Izraelci, Srby a Finy a všichni mi přišli osobně poděkovat, protože jsme předvedli prakticky bezchybnou práci. Nejde ale jen o to, co diváci vidí, ale i servis pro týmy, jednotlivé hráče a okolí týmů. Všechno funguje skvěle. Podle zástupců FIBA jsme i v tomhle předčili Němce, což je výborná vizitka,“ tlumočí Jansta pochvalu, kterou obdržel osobně.

Přeci jen zásadní je ale pro český basketbal počet fanoušků na zápasy domácího týmu. Ty i přes trable kolem zranění hlavní hvězdy Tomáše Satoranského navštívilo celkem 56667 fanoušků a v každém duelu byla překonána dosud nejvyšší osmitisícová návštěva na zápas reprezentace z pardubického utkání kvalifikace o MS v roce 2018 proti Rusku.

„Já jsem organizačně a manažersky začal dělat basketbal v roce 1995. Tak velkou basketbalovou událost tu máme po jedenačtyřiceti letech, takže já jsem moc hrdý na Česko, jak se k tomu diváci i pořadatelé postavili, i když stát basketbal moc nepodporuje. Pověst České basketbalové federace ve světě je velmi silná a svědčí o tom i fakt, že máme zástupce v Boardu FIBA Europe a teď jednáme, aby se zástupce dostal do celosvětového Boardu. Je to pro nás skvělá šance, protože my milujeme tuto zemi, chceme ji reprezentovat a diváci to oceňují. Mám ohlasy od lidí a svazů mimo basketbal, že se jim zápasy moc líbily, byl to pro ně skvělý zážitek, a to je skvělá vizitka. Návštěvnost o tom jen svědčí, protože basketbalová komunita tak velká není, aby sem chodili jen její zástupci,“ dodává Jansta.

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

AirBank

AirBank
dělá bankovnictví jednodušeji, bez zbytečností a hvězdiček, férově a narovinu. Zkrátka takové, abyste se pro něj mohli rozhodnout i vy. www.airbank.cz

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
ČEZ, a. s. je největší výrobce elektřiny v České republice a mateřská společnost Skupiny ČEZ, která sdružuje další desítky společností. Značka ČEZ představuje výrobce či dodavatele energií celkem v 7 zemích, a má tak silnou pozici mezi energetikami ve střední a jihovýchodní Evropě. Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

HLAVNÍ MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

MF DNES

Mladá fronta DNES je největší seriózní deník v České republice. Čtenářům přináší aktuální a kvalitní zpravodajství, užitečné servisní informace i oddechové čtení ve specializovaných přílohách a časopisech.MF DNES

iDNES.cz

Zpravodajský portál iDNES.cz přinesl první zpravodajství uživatelům internetu v roce 1998. Dnes navštíví iDNES.cz měsíčně více než 6 milionů čtenářů. iDNES.cz nabízí obrovskou škálu obsahu, hlavní roli hrají zprávy z České republiky, ze zahraničí, z ekonomiky či s krimi tématikou a magazínové sekce zaměřené na muže či ženy.iDNES.cz

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

BigMedia

BigMedia je největším poskytovatelem venkovních reklamních nosičů na českém trhu venkovní reklamy.bigmedia.cz

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

PARTNEŘI ČBF

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

ČEPS

Zajišťujeme rovnováhu výroby a spotřeby elektřiny v každém okamžiku. Provozujeme, rozvíjíme a udržujeme elektroenergetickou přenosovou soustavu ČR.www.ceps.cz

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

 

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT VSC