image

05.09.2022

První výhra! Z pohody drama

Soupeř začal signálem po vyhraném rozskoku, který na palubovce pražské O2 areny předvedl například v úvodním utkání proti Srbsku. Pro českou psychiku bylo důležité, že také první útok domácích skončil úspěšně. Navíc díky Kyzlinkově střele si lvi připsali rovnou tři body. Svěřenci trenéra Ginzburga se snažili aplikovat aktivní hru plnou nájezdů a následného zakončení. Důležitá však byla i vzhledem k předchozím utkáním obrana.

Právě díky ní a obrannému doskoku získali domácí hráči dvouciferný náskok. O ten zkraje druhé desetiminutovky přišli, když se Holanďanům podařilo doskočit si neúspěšné střely. Trenér Ginzburg vrátil pod koš Veselého a jeho spolupráce s Kyzlinkem vrátila momentum na českou stranu. Po 15 minutách trefil soupeř první trojku, svou jedinou za první poločas. To Čechům pomohlo získat důležitý náskok.

Za svou aktivitu si to ale zasloužili. Češi skákali na zem po míči, hlídali si doskoky, snažili se napichovat soupeřovu obranu. Odměnou za aktivní přístup byl útočný faul soupeřů necelých sedm sekund před koncem prvního poločasu a následná trojka Peterky s klaksonem. Bylo jasné, že Češi potřebují chytit začátek druhé půle, aby si udrželi pohodu.

Jenže zatímco za první poločas udělali jen tři ztráty, za první dvě minuty toho druhého tuto bilanci vyrovnali. Holanďané dál pálili za tři body, ale oproti prvnímu dějství tentokrát jejich střely nacházely cíl. Češi tak nemohli chodit rychle dopředu a proti aktivní holandské obraně působil v tuto chvíli český útok dost těžkopádně. Soupeř stáhl své manko až na šest bodů.

Trenér Ginzburg si vybral dva oddechové časy. Ten druhý trochu pomohl nastartovat především defenzivu. I tak si Češi do čtvrtého dějství nesli jen devítibodový náskok. Holanďané ale byli na tříbodové vlně. Českou obranu si dokázali dobře rozpohybovat a vytvořit si tak volné střelecké pozice. Český náskok se rozplýval.

Holanďané se dokázali dostat na rozdíl tří bodů. Blíž už to ale domácí basketbalisté nepovolili. Pomohly trestné hody dnes v této disciplíně naprosto jistého Jana Veselého. No a když další trojku přidal z rohu Peterka, bylo o vítězi rozhodnuto. Češi urvali důležité dva body, které je ponechaly ve hře o postup.

 

Česko – Nizozemsko 88:80 (24:14 50:27 66:57)
Veselý 24, Peterka 20, Kyzlink 12, Jelínek 10, Hruban 8, Bohačík 6, Sehnal 5, Balvín 3, Krejčí a Kříž 0 – Franke 22, De Jong 13, Edwards 12
TH: 11/14 – 19/24
Trojky: 9 – 9
Doskoky: 37 – 25
Zisky: 6 – 6
Ztráty: 15 – 9
Asistence: 23 – 22
Fauly: 21 - 16

Ronen Ginzburg: „Opět jsem byl šťastný za atmosféru v hale. Z naší strany byla dobrá první půlka, ale na začátku třetí čtvrtiny jsm měli potíže v obraně. Nejdůležitější je dnes ale výhra. Pro nás turnaj začal právě tímhle zápasem a musíme takhle pokračovat dál.”

Pokud jde o trojkovou palbu Martin Peterka, radši o tom nechci mluvit, abych to nezakřikl. Střelba zvenku je prostě jeho síla, ovšem dnes se dobře stavěl i do obrany a hlavně v závěru pro nás získal několik důležitých míčů. Dnes získal angažmá v novém týmu (německý Würzburg), což mu přeju, a jen dodám, že za takového hráče by byl rád každý tým.”

Jan Veselý: „35 minut jsme v utkání hráli, jak jsme měli, kromě začátku třetí čtvrtiny. Jsem spokojený s naším výkonem, v obraně jsme zápas většinu času kontrolovali a pak byl o moc snazší i útok, což byl klíč k výhře.”

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

AirBank

AirBank
dělá bankovnictví jednodušeji, bez zbytečností a hvězdiček, férově a narovinu. Zkrátka takové, abyste se pro něj mohli rozhodnout i vy. www.airbank.cz

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
ČEZ, a. s. je největší výrobce elektřiny v České republice a mateřská společnost Skupiny ČEZ, která sdružuje další desítky společností. Značka ČEZ představuje výrobce či dodavatele energií celkem v 7 zemích, a má tak silnou pozici mezi energetikami ve střední a jihovýchodní Evropě. Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

HLAVNÍ MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

MF DNES

Mladá fronta DNES je největší seriózní deník v České republice. Čtenářům přináší aktuální a kvalitní zpravodajství, užitečné servisní informace i oddechové čtení ve specializovaných přílohách a časopisech.MF DNES

iDNES.cz

Zpravodajský portál iDNES.cz přinesl první zpravodajství uživatelům internetu v roce 1998. Dnes navštíví iDNES.cz měsíčně více než 6 milionů čtenářů. iDNES.cz nabízí obrovskou škálu obsahu, hlavní roli hrají zprávy z České republiky, ze zahraničí, z ekonomiky či s krimi tématikou a magazínové sekce zaměřené na muže či ženy.iDNES.cz

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

BigMedia

BigMedia je největším poskytovatelem venkovních reklamních nosičů na českém trhu venkovní reklamy.bigmedia.cz

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

PARTNEŘI ČBF

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

ČEPS

Zajišťujeme rovnováhu výroby a spotřeby elektřiny v každém okamžiku. Provozujeme, rozvíjíme a udržujeme elektroenergetickou přenosovou soustavu ČR.www.ceps.cz

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

 

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT VSC