image

07.07.2021

Předseda Jansta: Lidi si klepali na čelo, já věřil

Už samotný postup do finále kvalifikačního turnaje v kanadské Victorii přes domácí hvězdami NBA napěchovaný výběr byl obrovský úspěch. Zkušený funkcionář ale věděl, že postup na turnaj pod pěti kruhy by tuto basketbalovou generaci udělal nezapomenutelnou. Už v průběhu druhého poločasu finále tušil, že se ten moment blíží. Poslední minuty už mohl, stejně jako celá česká sportovní veřejnost, začít slavit.

„Chtěl bych ze své pozice pogratulovat trenéru Ginzburgovi, hráčům a celému realizačnímu týmu. Ještě ani mně samotnému plně nedochází úspěch, kterého reprezentace v Kanadě dosáhla. Kvalifikovat se v dnešní době na olympijské hry v tak globálním sportu, jakým basketbal je, navíc jako evropský tým, je nesmírně těžké,“ upozorňuje Jansta, že pro některé týmy může být o něco snazší se kvalifikovat díky kontinentálním kvótám.

Jako jednoho z hlavních strůjců basketbalových úspěchů posledních let označuje trenéra Ronena Ginzburga. Toho osobně jako trenéra národního týmu přivedl a podržel ho i po nevydařeném mistrovství Evropy 2017: „Když trenér Ginzburg přišel před osmi lety s tím, že chce dostat český basketbal na mistrovství světa i olympijské hry, řada lidí si klepala na čelo. Já jsem mu ale věřil. A mou důvěru neztratil ani po výsledkově nepovedeném EuroBasketu 2017. Teď všichni vidíme, jak důležité bylo věřit dlouhodobé vizi a nedělat ukvapené závěry.“

Trenér sám bez hráčů by však na olympijské hry nepostoupil. V českém národním týmu se v posledních letech sešlo vše potřebné včetně basketbalových hvězd ochotných reprezentovat a vedle nichž rostou další hráči.

„Velký dík patří hráčům, kteří chtějí reprezentovat svou zemi a basketbal v ní. Vím, že není lehké po klubové sezóně najít zbytky sil a odepřít si osobní volno. Jenže tihle kluci už několikrát ukázali, že stojí jeden za druhým a mají obrovské srdce,“ vyzdvihuje charakteristiku týmu, která nemohla za poslední roky uniknout žádnému z pozorovatelů.

„Basketbal je nejúspěšnějším kolektivním sportem v Česku poslední dekády. Já jsem rád, že děti mají v reprezentantech vzory nejen jak sportovat, ale i jak se chovat a vystupovat na veřejnosti,“ vidí přínos úspěchů nejen ve sbírání sportovních vavřínů, ale také ve výchově budoucích generací.

Stejně jako úspěšný národní tým, i on tuší, že by kvalifikace na olympijské hry nemusela být limitem tohoto celku. „Věřím, že národní tým ještě neřekl v letošním létě poslední slovo a v Tokiu opět zabojuje a překvapí možná i sám sebe. Za rok navíc máme doma EuroBasket. Čeští fanoušci tak budou moct vidět výjimečnou generaci basketbalistů na vlastní oči, aniž by museli nějak zvlášť cestovat,“ připomněl další akci, která Lvy čeká už za rok. Základ týmu by měl být ten olympijský a navíc trenér vyhlíží návrat zraněných Hrubana, Kříže či Krejčího.

Pro fanoušky, kteří už nyní ví, že si výjimečnou podívanou nenechají ujít, má dobrou zprávu: „Právě finišujeme strategii prodeje vstupenek, kterou představíme v nejbližších dnech. Při tvorbě ceny vstupenky jsme brali v úvahu ceny již prodávaných vstupenek v Německu. Naším cílem je, aby cena odpovídala atraktivitě turnaje, ale zároveň byla akceptovatelná pro českého fanouška.“

Pokud nechcete, aby vám unikly informace o vstupenkách na EuroBasket 2022 a chcete mít přístup k exkluzivnímu předprodeji, přidejte se k akci Česko dribluje.

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

AirBank

AirBank
dělá bankovnictví jednodušeji, bez zbytečností a hvězdiček, férově a narovinu. Zkrátka takové, abyste se pro něj mohli rozhodnout i vy. www.airbank.cz

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
ČEZ, a. s. je největší výrobce elektřiny v České republice a mateřská společnost Skupiny ČEZ, která sdružuje další desítky společností. Značka ČEZ představuje výrobce či dodavatele energií celkem v 7 zemích, a má tak silnou pozici mezi energetikami ve střední a jihovýchodní Evropě. Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

HLAVNÍ MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

MF DNES

Mladá fronta DNES je největší seriózní deník v České republice. Čtenářům přináší aktuální a kvalitní zpravodajství, užitečné servisní informace i oddechové čtení ve specializovaných přílohách a časopisech.MF DNES

iDNES.cz

Zpravodajský portál iDNES.cz přinesl první zpravodajství uživatelům internetu v roce 1998. Dnes navštíví iDNES.cz měsíčně více než 6 milionů čtenářů. iDNES.cz nabízí obrovskou škálu obsahu, hlavní roli hrají zprávy z České republiky, ze zahraničí, z ekonomiky či s krimi tématikou a magazínové sekce zaměřené na muže či ženy.iDNES.cz

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

BigMedia

BigMedia je největším poskytovatelem venkovních reklamních nosičů na českém trhu venkovní reklamy.bigmedia.cz

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

PARTNEŘI ČBF

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

ČEPS

Zajišťujeme rovnováhu výroby a spotřeby elektřiny v každém okamžiku. Provozujeme, rozvíjíme a udržujeme elektroenergetickou přenosovou soustavu ČR.www.ceps.cz

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

 

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT VSC