image

03.09.2022

Povstání a boj před rekordem

Češi před zaplněnou arénou začali o poznání lépe než včera proti Polsku. Především jejich obrana byla o poznání aktivnější. Podle předpokladů dělal největší vítr v defenzivě Nikola Jokič, který se jen za první čtvrtinu postaral o více než polovinu bodů svého týmu. Zvýšenou aktivitou ale lvi hýřili i na doskoku. Často chodili doskakovat i útočně a to jim přinášelo další zajímavé možnosti na zakončení.

Kdyby Češi proměnili dva slibné nájezdy, mohli se se soupeřem udržet v kontaktu. Jenže druhé dějství pro ně nezačalo šťastně. Dobrý obranný zákrok Víta Krejčího byl posouzen jako faul. Od té chvíle Češi čekali na pozitivní okamžik ve své hře. Ztráty míče při přechodu do útoku rozhodně pohodě nepřidaly. Soupeřovu šňůru 18:0 přerušil až Hruban trestnými hody. Česká ofenziva nezažívala dobrý úsek hry.

Hru domácích přeci jen trochu rozhýbal návrat Víta Krejčího na palubovku. Jenže deset bodů za čtvrtinu je prostě málo. Natož pak proti takovému soupeři, jakým je Srbsko. Češi se snažili vstoupit do druhé půle aktivně, ale v dnešním basketbalu jsou prostě věci, které Srbům u sudích projdou a jejich soupeř je naopak potrestán.

České nadšení zákonitě opadlo. Srbové si s Micičem a Jokičem na palubovce drželi náskok kolem 20 bodů. Domácí ale zkusili ještě jednou povstat. Dvě slepené trojky Martina Peterky rozproudily českou ofenzivu. Srbům v útoku naopak chyběla jejich hvězdná dvojice. Poprvé v historii Česka hnal domácí dopředu kotel více než 15 tisíc fanoušků. Ten rozparádila trojka kapitána Hrubana na závěr třetí čtvrtiny.

Snížení srbského náskoku pod dvoucifernou hranici donutilo trenéra hostí vrátit na hřiště Miciče. Češi konečně na turnaji předváděli svou typickou hru. Bojovali v obraně, hráli spolu v útoku. Srbové si i tak drželi náskok kolem deseti bodů. Svou aktivitou ale domácí donutili Srby na hřiště vrátit základní pětku. Češi se snažili, bojovali, ale nepovedlo se jim snížit více než na osm bodů.

Závěr zápasu už byl i kvůli přezkoumávání u videa a další technické chybě pro českou stranu rozkouskovaný. I tak si Češi za svůj výkon především ve druhém poločase vyslechli „hoši děkujem“. Od 15 tisíc fanoušků to žádný basketbalista v Česku ještě nezažil.

 

Česko – Srbsko 68:81 (15:20 25:43 49:60)
Hruban a Krejčí po 13, Peterka 11, Auda a Balvín po 8, Sehnal a Kyzlink po 5, Jelínek 3, Veselý 2, Bohačík a Kříž 0 – Jokič 18, Micič 13, Marinkovič 11, Kalinič 10
TH: 12/13 – 19/23
Trojky: 8 – 8
Doskoky: 38 – 34
Zisky: 2 – 8
Ztráty: 15 – 5
Asistence: 19 – 19
Fauly: 24 - 16

Ronen Ginzburg: „Především se hrálo ve skvělé atmosféře, kterou tu čeští fanoušci vytvořili. A my jsme hráli s větší energií než včera. Bez Tomáše Satoranského, nebo i s ním po zranění je to teď pro náš těžké. Tomáš dnes nemohl hrát, ale ostatní odvedli na jeho místě velkou práci. V týmu byla dobrá atmosféra a hlavně ve druhé půli jsme hráli i v dobrém rytmu. Pro nás teď turnaj znovu začíná v pondělí třetím zápasem. Tam musíme odvést to nejlepší.”

Vít Krejčí: „Dnes to byl o moc lepší zápas než včera. V pátek jsme nehráli tak, jak bychom chtěli. Dnes jsme už byli agresivní v obraně a to je jediná cesta, jak vyhrát. Útok teď není takový problém a museli jsme se soustředit hlavně na obranu. Většinu zápasu, 30 až 35 minut, byla opravdu dobrá, ideálně bychom samozřejmě měli vydržet celých 40 minut. Pořád můžeme předvést ještě lepší výkon.”

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

AirBank

AirBank
dělá bankovnictví jednodušeji, bez zbytečností a hvězdiček, férově a narovinu. Zkrátka takové, abyste se pro něj mohli rozhodnout i vy. www.airbank.cz

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
ČEZ, a. s. je největší výrobce elektřiny v České republice a mateřská společnost Skupiny ČEZ, která sdružuje další desítky společností. Značka ČEZ představuje výrobce či dodavatele energií celkem v 7 zemích, a má tak silnou pozici mezi energetikami ve střední a jihovýchodní Evropě. Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

HLAVNÍ MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

MF DNES

Mladá fronta DNES je největší seriózní deník v České republice. Čtenářům přináší aktuální a kvalitní zpravodajství, užitečné servisní informace i oddechové čtení ve specializovaných přílohách a časopisech.MF DNES

iDNES.cz

Zpravodajský portál iDNES.cz přinesl první zpravodajství uživatelům internetu v roce 1998. Dnes navštíví iDNES.cz měsíčně více než 6 milionů čtenářů. iDNES.cz nabízí obrovskou škálu obsahu, hlavní roli hrají zprávy z České republiky, ze zahraničí, z ekonomiky či s krimi tématikou a magazínové sekce zaměřené na muže či ženy.iDNES.cz

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

BigMedia

BigMedia je největším poskytovatelem venkovních reklamních nosičů na českém trhu venkovní reklamy.bigmedia.cz

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

PARTNEŘI ČBF

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

ČEPS

Zajišťujeme rovnováhu výroby a spotřeby elektřiny v každém okamžiku. Provozujeme, rozvíjíme a udržujeme elektroenergetickou přenosovou soustavu ČR.www.ceps.cz

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

 

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT VSC