image

28.08.2022

Omlouvám se. Musíme si na to sednout

„Těžko se mi hledají slova. Mám jich pár, ale nemůžu je říct. Upřímně, z naší strany je to zatím trochu tragikomedie. Za první poločas dostaneme zase skoro padesát bodů, ve druhém bráníme o dost líp, ale prostě tomu chybí udržení konceptu. Na to, že by EuroBasket měl být náš vrchol, to zatím nevypadá,” ulevil si 29letý obr.

Ondro, jakou komplikací je porážka z pohledu postupu na světový šampionát? S výhrou se určitě počítalo.
Hodně velká, nebudeme si nic nalhávat. Tenhle zápas jsme měli zvládnout, ale nezvládli. Teď se od toho ale musíme odprosit, vyčistit si hlavu a připravit se na to, co přijde a co by mělo být naším vrcholem.

Jak se můžete zvednout?
Ideální by bylo, kdybychom byli všichni zdravotně v pořádku. Kdyby tomu tak bylo už teď, tak tady nestojím se sklopenou hlavou. Kdybychom vyhráli, nabudilo by nás to. Teď je to spíš kopnutí do žeber. Musíme se vrátit k základům, které děláme v nároďáku už iks let, a ke hře, která nás vždycky zdobila. Samozřejmě jsme starší, nemůžeme hrát automaticky náš letecký styl s rychlým zakončováním jako dřív, ale musíme nějak fungovat a rozhazovat si míč. Jak začneme hrát staticky, kdy se příliš drží balon, nefunguje to. Stalo se to třeba na konci poločasu. Místo toho, abychom šli do šatny s náskokem dvou tří bodů, ztratíme míč, dostaneme koš s faulem a těžké střely. Bylo to způsobené tím, že jsme staticky driblovali, chtěli hrát jeden na jednoho. Měli bychom se vrátit k tomu, co nám funguje, výhoz po nájezdu, pick-and-roll, jednoduchá, efektivní a rychlá hra. Když to děláme, fungujeme skvěle. Musíme se vrátit k týmovosti, která nás vždycky zdobila. Když to tak nebude, tak to bude problém.

V čem je největší problém v obraně?
Nedorozumění. Přijde mi, že nám tam chybí sladění. Všichni se samozřejmě známe z nároďáku léta, ale v klubu má každý jiný systém obrany. A nejsme ještě na stejné vlně.



Šest zápasů od začátku srpna tedy ještě na sehrání nestačilo?
Mělo to stačit, ale je vidět, že nestačilo. Ono je to fakt hodně způsobené zraněními, chybí nám motor typu Víti Krejčího, vůdcovství Tomáše Satoranského, nebo tvrdá ruka Jardy Bohačíka. Dřív jsme neměli takové problémy, když některý hráč chyběl, ale tenhle rok se to ukazuje. A teď máme nějaké čtyři tréninky na to, abychom se vrátili k těm základům.

Jste teď hodně frustrovaný?
Řekněme si to upřímně - jsme tým, který spolu rostl a vytvořili jsme si auru favoritů tím, jak se prezentujeme poslední roky. A teď všichni vidí, že nejsme tým jako dřív, který bojoval loni na olympiádě a byl šestý na mistrovství světa. Ztratili jsme jako by svou tvář. Můžeme se do toho dostat, když budeme chtít, ale musíme začít s našimi základy. Nalijme si pohár čistého vína. Potřebujeme si sednout a říct si, co je špatně.

Je to aktuálně jen o hlavě?
Doufám, že jo. Měli jsme přípravy, kdy jsme nehráli dobře, ale pak přišel turnaj a hráli jsme úplně jinak. Ale teď je to prostě jiné tím, že máme pořád nekompletní sestavu a důležité hráče zraněné. Je to těžké. Není to tak, že třeba Jarda Bohačík nebo Víťa, když se k nám připojí, budou mít hned rytmus. Nějakou chvilku jim bude trvat, než se do toho dostanou. A ten čas my bohužel nemáme.

Jste rodákem ze severních Čech, z Ústí nad Labem, jak se vám hrálo v Chomutově?
Byl jsem příjemně překvapený, dorazilo hodně lidí a já všem fanouškům děkuju za podporu a omlouvám se za to, jak to dopadlo. Atmosféru jsem si užil, v menší pětitisícové hale byla ještě lepší, to je poznat, akusticky to bylo hutnější. Tím se ale nechci nijak dotknout Pardubic. Hrozně moc děkuju všem za podporu a doufám, že na EuroBasketu fanouškům vrátíme to, co si zaslouží.

Měl jste na zápase i někoho z rodiny?
Měl jsem tu maminku, tatínka, dědečka. Skoro všechny z rodiny.

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

AirBank

AirBank
dělá bankovnictví jednodušeji, bez zbytečností a hvězdiček, férově a narovinu. Zkrátka takové, abyste se pro něj mohli rozhodnout i vy. www.airbank.cz

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
ČEZ, a. s. je největší výrobce elektřiny v České republice a mateřská společnost Skupiny ČEZ, která sdružuje další desítky společností. Značka ČEZ představuje výrobce či dodavatele energií celkem v 7 zemích, a má tak silnou pozici mezi energetikami ve střední a jihovýchodní Evropě. Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

HLAVNÍ MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

MF DNES

Mladá fronta DNES je největší seriózní deník v České republice. Čtenářům přináší aktuální a kvalitní zpravodajství, užitečné servisní informace i oddechové čtení ve specializovaných přílohách a časopisech.MF DNES

iDNES.cz

Zpravodajský portál iDNES.cz přinesl první zpravodajství uživatelům internetu v roce 1998. Dnes navštíví iDNES.cz měsíčně více než 6 milionů čtenářů. iDNES.cz nabízí obrovskou škálu obsahu, hlavní roli hrají zprávy z České republiky, ze zahraničí, z ekonomiky či s krimi tématikou a magazínové sekce zaměřené na muže či ženy.iDNES.cz

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

BigMedia

BigMedia je největším poskytovatelem venkovních reklamních nosičů na českém trhu venkovní reklamy.bigmedia.cz

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

PARTNEŘI ČBF

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

ČEPS

Zajišťujeme rovnováhu výroby a spotřeby elektřiny v každém okamžiku. Provozujeme, rozvíjíme a udržujeme elektroenergetickou přenosovou soustavu ČR.www.ceps.cz

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

 

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT VSC