image

03.09.2022

Neskutečný moment, husina i oklahomská průprava

„Před zápasem jsem měl úplně husinu. Byl to neskutečný moment vyběhnout před našimi fanoušky,” vyznal se po utkání aktuálně jediný Čech v NBA, na nějž se po českých novinářích sesypala s otázkami v angličtině i velká skupina zahraničních reportérů, jimž mladý lev odpovídal s naprostou suverenitou.

Jen jedna věc mu kalila radost. Jeho velká premiéra nedopadla vítězně. Národní tým na úvod EuroBasketu poměrně nečekaně padl s Polskem 84-99 a zapsal tak v letošním létě pátou porážku v řadě.

„Samozřejmě, že bych chtěl, aby utkání dopadlo jinak. Nic se ale neděje, ve skupině nás čekají ještě čtyři zápasy. Není důvod teď věšet hlavy. V sobotu máme zápas se Srby a musíme se snažit vyhrát,” vyhlásil tak trochu i ve stylu NBA, kde utkání fičí jedno za druhým, podobně jako na turnaji typu EuroBasketu.



Pro Krejčího navíc letos není novinkou ani oněch pět porážek v řadě. „Já jsem zvyklý z Oklahomy. Tam hrajeme čtyři zápasy týdně a někdy se za tu  dobu vůbec neraduju. Máme ještě čtyři zápasy na nápravu.”

Podobně jako ve světové kvalifikaci s Maďarskem dělal lvům i proti Polsku potíže útočný doskok soupeře, kdy Poláci tuto disciplínu vyhráli 13-7 a na body z druhých šancí 16-3. „Jejich útočný doskok nás zabil. Několikrát se stalo, že už jsme míč po jejich odražených střelách skoro měli, oni ho ale zase získali a z toho dávali jednoduché koše,” mrzelo 22letého guarda.

Ten po utkání viděl několik oblastí, které by měla lví družina zlepšit. Jednou takovou je podle něj větší vyváženost hry, aby tým nestřídal propady se škrábáním se vzhůru. „Pro příště nesmíme nechat soupeře odskočit jako v prvním poločase. A když už to jednou dotáhneme, tak se musíme vyvarovat chyb, aby se to neopakovalo. Musíme hrát čtyřicet minut a ne jen dvacet.”

Když už se lvům do půle podařilo manko smazat a dokonce jít dopředu, mělo vedení jen krátké trvání a úvod druhé půle opět patřil soupeři, zejména pak jeho hbitému guardu Slaughterovi. „Měli jsme minuty, kdy to vypadalo, že už půjdeme přes ně. Pokaždé jsme ale buď dovolili útočný doskok, nebo oni proměnili těžkou střelu,” podotkl Krejčí, podle nějž by se tým měl zaměřit i na zlepšení lovu volných míčů, jež v pátek večer mnohdy končily v polských rukou.

Pak ale Vít Krejčí mohl přece jen mluvit i o některých plusových okamžicích. Třeba o své první trefě z odskoku za trojkový oblouk, na níž pracoval třeba i sám na konci předzápasového večerního tréninku, kdy už ostatní měli odstříleno a odpracováno.

„Pro sebevědomí to byla extrémně důležitá trojka. Vlilo mi to do žil velkou energii. Já ale nejsem na hřišti od toho, abych dával dvacet bodů. Jsem tam od toho, abych tam hlavně přinesl energii,” upřesňuje autor 6 bodů a 4 asistencí za 18 minut.

Dalším pozitivním bodem bylo více než 17 odehraných minut Tomáše Satoranského, který šel do utkání po vážnějším zranění kotníku a s jediným týmovým tréninkem za poslední dva týdny. „Je to neuvěřitelné, že se po takovém zranění vrátil v takové formě. Doufejme, že ráno bude jeho kotník v pohodě a on se bude moct připravit na další zápas,” doufá Krejčí, který nemohl nepochválit i skvělou jedenáctitisícovou kulisu zápasu v pražské O2 aréně.

„Bylo to vážně super! Zahrát si před rodinou, před kamarády. Doufám, že to bude takhle pokračovat i dál,” přeje si.

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

AirBank

AirBank
dělá bankovnictví jednodušeji, bez zbytečností a hvězdiček, férově a narovinu. Zkrátka takové, abyste se pro něj mohli rozhodnout i vy. www.airbank.cz

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
ČEZ, a. s. je největší výrobce elektřiny v České republice a mateřská společnost Skupiny ČEZ, která sdružuje další desítky společností. Značka ČEZ představuje výrobce či dodavatele energií celkem v 7 zemích, a má tak silnou pozici mezi energetikami ve střední a jihovýchodní Evropě. Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

HLAVNÍ MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

MF DNES

Mladá fronta DNES je největší seriózní deník v České republice. Čtenářům přináší aktuální a kvalitní zpravodajství, užitečné servisní informace i oddechové čtení ve specializovaných přílohách a časopisech.MF DNES

iDNES.cz

Zpravodajský portál iDNES.cz přinesl první zpravodajství uživatelům internetu v roce 1998. Dnes navštíví iDNES.cz měsíčně více než 6 milionů čtenářů. iDNES.cz nabízí obrovskou škálu obsahu, hlavní roli hrají zprávy z České republiky, ze zahraničí, z ekonomiky či s krimi tématikou a magazínové sekce zaměřené na muže či ženy.iDNES.cz

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

BigMedia

BigMedia je největším poskytovatelem venkovních reklamních nosičů na českém trhu venkovní reklamy.bigmedia.cz

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

PARTNEŘI ČBF

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

ČEPS

Zajišťujeme rovnováhu výroby a spotřeby elektřiny v každém okamžiku. Provozujeme, rozvíjíme a udržujeme elektroenergetickou přenosovou soustavu ČR.www.ceps.cz

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

 

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT VSC