image

07.09.2022

Lvi o všechno v osobním mači Ronena Ginzburga!

Přijít o play-off EuroBasketu po porážce od rodné země, to by Ronena Ginzburga mrzelo ještě hodně dlouho. A všichni jeho muži jistě udělají první i poslední, aby ho od této zkušenosti uchránili. Podle dosavadního vývoje skupiny D však půjde o velmi nesnadnou misi. Dál se po téhle bitvě posune jen jeden!

„Bude to klíčový zápas a bude to proti mé rodné zemi. Teď ale žiju tady a miluju Česko, takže tam bude o něco víc emocí,” přiznal Ronen Ginzburg, který by si určitě uměl představit méně napínavé okolnosti posledního kola skupiny.

„Pro mě to ale i přes to všechno nebude nijak zvlášť těžší. Jistě, narodil jsem se v Izraeli, ale nakonec jde především o basket a my musíme vyhrát. I přes ty osobní emoce platí, že jakmile začne zápas, už tohle musí stranou,” zdůrazní.

Tak či tak, lvi už nyní mají doslova nůž na krku. V posledním pátém kole základní skupiny potřebují ve čtvrtek v pražské O2 aréně skolit Izrael (17:30), aby si pomohli k postupu do osmifinále play-off v Berlíně. Tři zbývající postupové vstupenky z české skupiny jsou již rozdány, když si je zabrali Srbové, Poláci a Finové. Češi (aktuální bilance 1-3), nebo Izraelci (2-2) získají tu poslední.

Ve hře je ale stála řada proměnných. Pokud v prvním utkání dne uspějí Finové s Nizozemci, a lvi pak Izraelce porazí byť o jediný bod, postupují při shodné bilanci se soupeřem na lepší vzájemný zápas. Pokud by však v prvním utkání zvítězili Nizozemci, musí lvi vyhrát nejméně o šest bodů, aby při minitabulce tří s bilancí 2-3 (s Finskem a Izraelem) přetlačili tým ze zaslíbené země.

Pak by jim patřila čtvrtá příčka. Pokud by ale Nizozemci zvítězili nad Finy a Češi pak porazili Izrael o nejméně 19 bodů, skončili by ve skupině dokonce třetí.

Pro Ronena Ginzburga to bude za jeho devítileté vlády u kormidla českého národního týmu první střet s rodnou zemí. A dobře ví, co od jejích reprezentantů může čekat.

Izraelci jsou podobně jako Finové týmem, který nevyniká výškou na podkošových pozicích, ale o to jsou pohyblivější. A nejednou už v základní skupině dokázali obrátit skore i zápas.

„Je to tým, který hraje chytře a snaží se zamaskovat své slabiny pod košem. Avdija jako hlavní opora je v NBA (Washington) a mají i euroligové hráče. Pokud proti nim budeme hrát jako s Finskem, tedy s výjimkou začátku utkání, tak bychom měli vyhrát,” věří kouč Ginzburg, který počítá s tím, že v jeho třetím duelu na turnaji bude herně ještě dál ústřední rozehrávač Tomáš Satoranský.

Další dirigent Ondřej Sehnal upozorňuje, že Izrael disponuje výbornými hráči. „Blatta nebo Zoosmana znám z německé ligy, ale pokud budeme hrát týmový basketbal jako ve druhé půli s Finskem, tak se nemáme čeho bát,” říká však zároveň.

Lvi by měli mít na rozdíl od souboje s Finy výraznou převahu svých fanoušků v hledišti, neboť s Izraelem nepřicestovali do Prahy početné zástupy příznivců. „Možná chtějí přijet až na play-off do Berlína, ale já doufám, že jim tuhle cestu stopneme,” odhodlaně hlásí Ronen Ginzburg, který věří, že jeho mužstvo dorazí do O2 arény podpořit co největší návštěva.

Izraelský tým v létě prodělal nevýjimečnou přípravu, když postupně doma zdolal americkou univerzitu Auburn (95-86), dvakrát dobyl Gruzii (104-96 a 81-68) a poté doma dvakrát skolil Rumunsko (112-61 a 105-61).

Ještě předtím, na začátku léta, v posledních dvou zápasech první fáze světové kvalifikace (bez forwarda Avdiji) padl v Polsku (85-90, 14 trojek) a poté doma rozbil Estonsko (96-77, 13 trojek, body zpod koše 48-28, z brejků 20-0, doskoky 46-30).

V prvních dvou utkáních druhé fáze kvalifikace na konci srpna pak Izraelci prohráli ve Finsku (73-79) a doma dokonce se Švédskem (83-95, Madar 27, tým 13 trojek, 15 útočných doskoků).

Na EuroBasketu 79bodový útok mužstva těží především z produkce Avdiji (průměr 15 bodů a 8 doskoků) a guarda Madara (jediný další dvojciferný střelec se 13 body). A z týmového pohledu z trojkové palby (průměr 31/12) a ohromné produkce lavičky.

V prvním utkání tým dokázal po obratu skolit v prodloužení Finsko (89-87, Avdija 23+15 doskoků, tým 10 trojek, zpod koše byl lepší 36-24 a 17 bodů dal z druhých šancí). Poté přišla druhá výhra nad Nizozemci (74-67, Avdija 21, tým 10 trojek, 40 bodů lavičky a útočné doskoky vyhrané 13-4). Při porážce s Polskem (76-85, Zoosman 18) celek vynikl 14 trojkami, 46 body lavičky a převahou z brejků 18-4. A i přes porážku 78-89  (Madar 20) pak zatápěl favorizovaným Srbům, kterým dal opět 14 trojek, a znovu řádili i náhradníci (47).

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

AirBank

AirBank
dělá bankovnictví jednodušeji, bez zbytečností a hvězdiček, férově a narovinu. Zkrátka takové, abyste se pro něj mohli rozhodnout i vy. www.airbank.cz

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
ČEZ, a. s. je největší výrobce elektřiny v České republice a mateřská společnost Skupiny ČEZ, která sdružuje další desítky společností. Značka ČEZ představuje výrobce či dodavatele energií celkem v 7 zemích, a má tak silnou pozici mezi energetikami ve střední a jihovýchodní Evropě. Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

HLAVNÍ MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

MF DNES

Mladá fronta DNES je největší seriózní deník v České republice. Čtenářům přináší aktuální a kvalitní zpravodajství, užitečné servisní informace i oddechové čtení ve specializovaných přílohách a časopisech.MF DNES

iDNES.cz

Zpravodajský portál iDNES.cz přinesl první zpravodajství uživatelům internetu v roce 1998. Dnes navštíví iDNES.cz měsíčně více než 6 milionů čtenářů. iDNES.cz nabízí obrovskou škálu obsahu, hlavní roli hrají zprávy z České republiky, ze zahraničí, z ekonomiky či s krimi tématikou a magazínové sekce zaměřené na muže či ženy.iDNES.cz

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

BigMedia

BigMedia je největším poskytovatelem venkovních reklamních nosičů na českém trhu venkovní reklamy.bigmedia.cz

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

PARTNEŘI ČBF

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

ČEPS

Zajišťujeme rovnováhu výroby a spotřeby elektřiny v každém okamžiku. Provozujeme, rozvíjíme a udržujeme elektroenergetickou přenosovou soustavu ČR.www.ceps.cz

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

 

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT VSC