image

04.07.2022

Lvi mají cenný skalp i postup

Ve vyprodané šestitisícové a fandící aréně se Češi od začátku museli vypořádat s celoplošnou agresivní obranou soupeře. Úvodní pasáž tak z obou stran přinesla řadu nepřesností. Hodně se řešily především osobní souboje a rozhodčí nastavovali metr, podle kterého chtějí pískat. Stejně jako v pátek v Pardubicích zrušil bezbodový stav Bohačík.

Češi se snažili postupně najít cestu, kudy do litevské defenzivy. Zprvu si pomohli střelbou z dálky a otevřeli si tak i prostor pro nájezdy. Důležitá byla také česká obrana na druhé straně. Ani po prvním výrazném prostřídání hra lvů nijak neutrpěla. Naopak každý ze střídajících hráčů přinesl na hřiště novou energii. Po trojkách Jelínka a podkošových zakončeních Kyzlinka s Audou vedli Češi až sedmnáctibodovým rozdílem.

Litevci se chytli tříbodovou střelbou. Přesné zásahy dostaly do varu i domácí publikum. Hráči v zeleném s novou energií se do zápasu vrhli s ještě větší agresivitou. Především na obranné polovině to bylo znát. Češi ale i tento tlak ustáli a vrátili ještě do poločasu svůj náskok do dvouciferné hodnoty. Poločasová pauza ale prospěla soupeři. Litevci ještě vyšponovali svou agresivitu v defenzivě.

Trvalo téměř čtyři minuty, než lvi zaznamenali první body díky Satoranského trestným hodům. To ale stačilo domácím, aby se šňůrou 10:0 přiblížili na dostřel a zároveň naplno probudili potenciál dřímající ve vyprodané hale. Zásadním problémem nebyla ani tak přesnost české střelby, jako spíš to, že se k ní hostující hráči často ani nedostali.

Potřebovali se tak chytit v obraně a zastavit litevskou lavinu, která se na ně valila. Dovalila se až na rozdíl jediného bodu. Trochu komfortnější situaci vytvořil hostům trojkou Satoranský. Nebýt pár útočných doskoků domácích, mohl být rozdíl před posledním dějstvím opět dvouciferný. Na ten ho vrátil hned z prvního útoku Auda.

A zdálo se, že tím dodal do českých řad tolik potřebný klid. Češi si hlídali svůj náskok a mohli začít přemýšlet také o celkovém rozdílu ve skóre, protože doma stejnému soupeři podlehli o osm bodů. To si uvědomila i Litva a do posledních minut dala vše. Drsné nájezdy, riskantní obrana, střely za tři body… Agresivitu soupeře odnesl Martin Peterka, který nedohrál.

Zároveň na sobě odstartoval sérii tří nesportovních chyb soupeře a technické chyby pro lavičku. I když domácí ještě zkoušeli zlomit alespoň rozdíl ve skóre, Češi ho udrželi nad osmi body a kromě postupu do další fáze kvalifikace mohou slavit i lepší vzájemné zápasy s Litvou.

V srpnovém okně nejprve Češi pocestují 24. srpna do Francie a o tři dny později doma v Chomutově vyzvou Maďarsko.

Litva – Česko 72:83 (13:23 32:45 52:61)
Brazdeikis 16, Grigonis 11, Masiulis 10 – Satoranský 21, Kyzlink 18, Auda 14, Jelínek 10, Bohačík 9, Balvín 8, Hruban 3, Sehnal, Kříž a Peterka 0
TH: 20/28 – 14/23
Trojky: 8 – 5
Doskoky: 31 – 38
Zisky: 7 – 5
Ztráty: 13 – 17
Asistence: 16 – 22
Fauly: 27 – 26

Ronen Ginzburg: „Je to další vítězství pro tuhle partu hráčů, která toho už v minulých letech hodně dokázala. Pro nás je to neskutečné vítězství tady v Litvě. Navíc bez Jana Veselého, když každý ví, jak je pro nás důležitý. Hráči odvedli skvělou práci. Myslím, že většinu zápasu jsme kontrolovali. Měli jsme problémy v posledních třech minutách zápasu a dokázali jsme se dobře zvednout z nepovedeného začátku druhého poločasu. Hráči znovu ukázali, že se doslova rvou jako lvi. Koukáme se taky do budoucnosti. Tohle vítězství je pro nás důležité, protože nás dostalo zpátky do hry o mistrovství světa.“

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

AirBank

AirBank
dělá bankovnictví jednodušeji, bez zbytečností a hvězdiček, férově a narovinu. Zkrátka takové, abyste se pro něj mohli rozhodnout i vy. www.airbank.cz

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
ČEZ, a. s. je největší výrobce elektřiny v České republice a mateřská společnost Skupiny ČEZ, která sdružuje další desítky společností. Značka ČEZ představuje výrobce či dodavatele energií celkem v 7 zemích, a má tak silnou pozici mezi energetikami ve střední a jihovýchodní Evropě. Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

HLAVNÍ MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

MF DNES

Mladá fronta DNES je největší seriózní deník v České republice. Čtenářům přináší aktuální a kvalitní zpravodajství, užitečné servisní informace i oddechové čtení ve specializovaných přílohách a časopisech.MF DNES

iDNES.cz

Zpravodajský portál iDNES.cz přinesl první zpravodajství uživatelům internetu v roce 1998. Dnes navštíví iDNES.cz měsíčně více než 6 milionů čtenářů. iDNES.cz nabízí obrovskou škálu obsahu, hlavní roli hrají zprávy z České republiky, ze zahraničí, z ekonomiky či s krimi tématikou a magazínové sekce zaměřené na muže či ženy.iDNES.cz

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

BigMedia

BigMedia je největším poskytovatelem venkovních reklamních nosičů na českém trhu venkovní reklamy.bigmedia.cz

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

PARTNEŘI ČBF

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

ČEPS

Zajišťujeme rovnováhu výroby a spotřeby elektřiny v každém okamžiku. Provozujeme, rozvíjíme a udržujeme elektroenergetickou přenosovou soustavu ČR.www.ceps.cz

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

 

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT VSC