image

20.07.2021

Junioři lámali Italy, pak těsně padli

Mocně vyhecovaní lvi vyrukovali na fyzicky disponovaného soupeře ve velkém stylu a bez nejmenší stopy obav. Nasadili vysoké tempo, v maximálně aktivní obraně si vypomáhali na pivoty pod košem, čistili doskok po italských minelách a sami si už v první čtvrtině řekli devíti body z 6 útočných doskoků o první náskok.

Po čtyřech minutách je sice přibrzdil druhý faul ve Španělsku školeného snajpra Hanzlíka, ale Bálint za něj zaskočil trojkou z odskoku, Sýkora přidal další a střelecky plodná základní pětice vysázela v prvním dějství všech 17 bodů.

Po deseti minutách čeští junioři kvůli jen 30procentní ještě o bod ztráceli, ale ve druhé čtvrtce rozpoutali parádní útočný festival se čtyřmi trojkami a po periodě ovládnuté 24-10 vystřelili k nečekanému poločasovému trháku 41-28.

Lvi postupně začali využívat brejkové šance vycházející ze super těsné obrany a s dvaatřicítkou legendárního Magica Johnsona kouzlící rozehrávač Bálint perlil při driblinku i přihrávkách a v obraně nic nedovolil marně najíždějícímu 18letému guardovi Realu Madrid Spagnolovi (do půle 3 body za 15 minut). Důležité body přidával Böhm a při bleskové cirkulaci míče v útoku a zavření obrany tým vystoupal až do vysokého vedení, tažen 25boovým triem Böhm, Bálint, Hanzlík. 

Ve třetí čtvrtině lvi ještě několik minut drželi díky nadále pevné obraně poločasový odstup, ale pak soupeř navýšil úsilí v obraně i na útočném doskoku, začal čelit české ofenzivě zónou včetně presinku hned od výhozu a lvi se pod tlakem přestávali prosazovat. Chyběly jim trojky i útočné doskoky a za stavu 50-43 Italové vycítili šanci.

To už se ale začalo ozývat i hlasitější povzbuzování českého týmu z hlediště, jež hned v úvodu čtvrté části potěšily velké trojky Svojanovského a Hanzlíka na 57-45.

Poté však hru rozbilo několik sporných výroků, Italové se šest minut do konce prodrali na rozdíl čtyř bodů, když po svém druhém nesportovním faulu musel do šaten guard Sýkora, lvi ale přesto po trojce Hanzlíka ještě tři minuty do konce vedli 63-56.

Italové však reagovali rovněž trojkou, přidali trestné hody, při nedůslednosti české obrany i únavě lvích opor 90 sekund do konce srovnali a trojkou Arlettiho minutu do konce rozhodli, neboť několik českých trojek včetně dvou pokusů Bálinta v posledních sekundách už cíl nenašlo.

Z pole 32procentní český tým střelecky táhli Hanzlík (16), Böhm (14), Bálint a Martin Svoboda (po 10). Lvi byli lepší z trojek (9-7), na útočném doskoku (15-11) i z druhých šancí (17-9), naopak zaostali v bodech zpod koše (18-26).

Lukáš Pivoda (kouč českého týmu): ”Já jsem věřil, že Italy můžeme porazit, protože jména na papíře a kvalita nebo talent soupeře zápasy předem nevyhrávají. Měli určitě větší fyzičnost a těla, my se s nimi ale popasovali dobře, dokonce jsme vyhráli na doskoku, hlavně v prvním poločase. Ve druhém jsme ale v době, kdy jsme to nejmíň potřebovali, dostali snadné body po útočných doskocích, což nás hodně bolelo. A rozhodla koncovka prohraná 0-10, i když jsme čtvrtou čtvrtinu už hráli v zúžené rotaci. Já tam věřil, že máme víc natrénováno a na fyzičku soupeře uděláme, což se bohužel nepovedlo. Minuli jsme tam spoustu otevřených střel, což nás sráželo. Soupeř postavil zónu, zavřel to pod košem a my proti fyzickým pivotům a vyšším křídlům neměli odpověď. A když nám to nepadalo z dálky, už se hrálo těžko. Máme ale hlavy nahoře a já jsem hrdý, jak jsme se se soupeřem vyrovnali a věřím, že tak budeme hrát i dál a začneme vyhrávat. V koncovce bylo hlavní, že jsme nedělali dobrá rozhodnutí, hráli jsme příliš individuálně a vymýšleli si, což není naše hra. Naopak když jsme Italy nechali běhat a přenášeli hru, vždycky z toho něco bylo. I v obraně jsme udělali nějaké chyby, ale jinak ubránit Itálii na 66 bodech je velmi slušná práce.”  

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

AirBank

AirBank
dělá bankovnictví jednodušeji, bez zbytečností a hvězdiček, férově a narovinu. Zkrátka takové, abyste se pro něj mohli rozhodnout i vy. www.airbank.cz

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
ČEZ, a. s. je největší výrobce elektřiny v České republice a mateřská společnost Skupiny ČEZ, která sdružuje další desítky společností. Značka ČEZ představuje výrobce či dodavatele energií celkem v 7 zemích, a má tak silnou pozici mezi energetikami ve střední a jihovýchodní Evropě. Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

HLAVNÍ MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

MF DNES

Mladá fronta DNES je největší seriózní deník v České republice. Čtenářům přináší aktuální a kvalitní zpravodajství, užitečné servisní informace i oddechové čtení ve specializovaných přílohách a časopisech.MF DNES

iDNES.cz

Zpravodajský portál iDNES.cz přinesl první zpravodajství uživatelům internetu v roce 1998. Dnes navštíví iDNES.cz měsíčně více než 6 milionů čtenářů. iDNES.cz nabízí obrovskou škálu obsahu, hlavní roli hrají zprávy z České republiky, ze zahraničí, z ekonomiky či s krimi tématikou a magazínové sekce zaměřené na muže či ženy.iDNES.cz

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

BigMedia

BigMedia je největším poskytovatelem venkovních reklamních nosičů na českém trhu venkovní reklamy.bigmedia.cz

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

PARTNEŘI ČBF

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

ČEPS

Zajišťujeme rovnováhu výroby a spotřeby elektřiny v každém okamžiku. Provozujeme, rozvíjíme a udržujeme elektroenergetickou přenosovou soustavu ČR.www.ceps.cz

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

 

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT VSC