image

13.09.2022

Jansta: Postup? Odměna pro fanoušky

Češi do toho zápasu nešli jako favorité. Řekové si totiž poradili dosud se všemi soupeři. To český tým v domácí skupině trochu tápal. Právě v utkání s Polskem a možná i Finskem přišel o lepší postavení pro osmifinále, kde by se jednomu z kandidátů na medaili mohl vyhnout. Nutno podotknout, že Poláci i Finové postoupili do čtvrtfinále, tak se nejednalo rozhodně o lehké soupeře. Tím spíš, že český národní tým bojoval s nepřízní osudu.

„Před turnajem jsme všichni asi mysleli výš. To, čím si ale tým prošel za poslední měsíce, pak všechno změnilo. Odchody důležitých hráčů nebo členů realizačního týmu ke sportu patří, stejně jako zranění. Nám se to všechno sešlo. Prakticky po celou finální přípravu nebyl tým kompletní. To se pak na výsledku podepíše. Máme výjimečnou generaci a i přes všechny překážky to znovu dokázala. V posledním zápase málem porazila tým patřící do evropské top 3,“ poukázal na překotný vývoj v posledních týdnech předseda ČBF Miroslav Jansta.

Bylo vidět, jak jdou české výkony se zapojením zraněných či nemocných hráčů v průběhu turnaje nahoru. I kapitán Vojtěch Hruban hovořil, že v posledních dvou zápasech konečně zase poznával ten tým, který má za sebou neuvěřitelné úspěchy na mistrovství světa i olympijských hrách. Nechybělo mnoho a díky osmifinále, se mohl i letošní EuroBasket zapsat mezi velké úspěchy téhle party. Proti Řecku totiž lvi odehráli neuvěřitelný zápas.

„Jeden z těch, které se zapíší do historie, určitě. Kdybychom ho dokázali vyhrát, mohl se zařadit po bok utkání proti Kanadě vloni na kvalifikaci o OH. Musíme si uvědomit, že jsme čelili hráčům hrajícím NBA, Euroligu. A hlavně jednomu z nejlepších hráčů planety. Bylo těžké mu vzdorovat, jakkoliv na něm tým odvedl skvělou práci. Představa, co by pro turnaj znamenalo vypadnutí Jokiče a Antetokounmpa v jeden večer, se asi projevila v poslední čtvrtině,“ narážel Jansta na boj o sledovanost zbytku turnaje.

Srdnatý výkon už Češi předvedli v Berlíně, kde byla v hledišti jednoznačná převaha Řeků. Do té doby se přitom v pražské O2 areně mohli spolehnout na rekordní basketbalové návštěvy, které si sami hráči pochvalovali. Podle Jansty tak bylo pro český basketbal hodně důležité, že národní tým postoupil z domácí základní skupiny. I kvůli fanouškům, kterých na český tým chodilo průměrně 11 335.

„Byla to velká odměna pro fanoušky, kteří přišli do O2 areny. Podrželi tým i ve chvílích, kdy se zrovna nedařilo. Byla to nejlepší atmosféra, jakou jsem na národním týmu v Česku zažil. Prakticky v každém zápase jsme překonali rekord návštěvnosti na nároďák. Byla to oslava basketbalu, kterou tým podpořil postupem, i když musel překonat hodně překážek,“ ocenil české publikum.

Před kým smekají klobouky napříč celou Evropou, je Tomáš Satoranský. Tři týdny po těžkém výronu v kotníku překonal (svůj vlastní) rekord v asistencích v jednom zápase EuroBasketu. Proti Řecku jich zaznamenal 17, což je o jednu víc než měl celý soupeřův tým.

„Co Saty odvádí pro český basketbal a národní tým je neskutečné. Každý sport by chtěl mít takovou ikonu. Bylo vidět, co pro tým představuje už jenom jeho přítomnost. Jeho oddanost a touha hrát doma se jen tak nevidí. Rád bych poděkoval i Barceloně, protože bez jejího svolení by nastoupit nemohl. Vím, jak těžké rozhodnutí to muselo být,“ ocenil Jansta.

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

AirBank

AirBank
dělá bankovnictví jednodušeji, bez zbytečností a hvězdiček, férově a narovinu. Zkrátka takové, abyste se pro něj mohli rozhodnout i vy. www.airbank.cz

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
ČEZ, a. s. je největší výrobce elektřiny v České republice a mateřská společnost Skupiny ČEZ, která sdružuje další desítky společností. Značka ČEZ představuje výrobce či dodavatele energií celkem v 7 zemích, a má tak silnou pozici mezi energetikami ve střední a jihovýchodní Evropě. Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

HLAVNÍ MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

MF DNES

Mladá fronta DNES je největší seriózní deník v České republice. Čtenářům přináší aktuální a kvalitní zpravodajství, užitečné servisní informace i oddechové čtení ve specializovaných přílohách a časopisech.MF DNES

iDNES.cz

Zpravodajský portál iDNES.cz přinesl první zpravodajství uživatelům internetu v roce 1998. Dnes navštíví iDNES.cz měsíčně více než 6 milionů čtenářů. iDNES.cz nabízí obrovskou škálu obsahu, hlavní roli hrají zprávy z České republiky, ze zahraničí, z ekonomiky či s krimi tématikou a magazínové sekce zaměřené na muže či ženy.iDNES.cz

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

BigMedia

BigMedia je největším poskytovatelem venkovních reklamních nosičů na českém trhu venkovní reklamy.bigmedia.cz

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

PARTNEŘI ČBF

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

ČEPS

Zajišťujeme rovnováhu výroby a spotřeby elektřiny v každém okamžiku. Provozujeme, rozvíjíme a udržujeme elektroenergetickou přenosovou soustavu ČR.www.ceps.cz

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

 

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT VSC