image

25.08.2022

Co nikdo nečekal a co zjistili Francouzi

Tomáši, co si z utkání proti čtvrtému týmu světa budete pamatovat víc - dobrý první poločas, nebo velmi těžkou druhou půli?
Začněme u těch pozitivnějších momentů. První poločas jsme ukázali, že dokážeme hrát i s takto kvalitním týmem, ale ve druhém už bylo vidět, že když tenhle francouzský tým zapne na vyšší úroveň intenzity hry, tak máme ohromné problémy se dostávat v útoku do svých pozic a do plynulejší hry, z čehož pramenily i zbytečné ztráty.

Překvapilo i vás vedení vašeho týmu o 12 bodů v průběhu první půle?
To nečekal nikdo, ale vstoupili jsme do zápasu sebevědomě, s dravostí a energií, které to vedení umožnily.

Rozhodil vás odložený start druhé půle, který se zpozdil kvůli vyosení jednoho z košů?
Nemyslím si. Podmínky byly pro oba týmy stejné, Francouzi jen do poločasu zjistili, že jsme s nimi mohli hrát a to už ve druhé půli nechtěli dovolit.

Kde se zápas lámal nejvíc - v hlavách, ve fyzičnosti, v hráčské kvalitě?
Do velké míry to bylo ve fyzické připravenosti. Za sebe můžu říct, že jsem ve druhé půli už cítil, že mi odcházejí nohy a bylo vidět, že Francouzi jsou po stránce fyzičnosti a intenzity o úroveň výš.

Doléhal na vás postupně stále těžší vzduch v napěchované a k tomu i neklimatizované aréně?
Ano, ale s těmi podmínkami se museli vyrovnávat i hráči Francie. Nedá se na to vymlouvat a v tomhle zápase bylo evidentní, že domácí tým na tom byl fyzicky líp než my. Je to dané i somatotypy hráčů. Když máte pod košem dva borce skoro 220 vysoké a na křídlech atlety černé pleti, tak musíte vymyslet, jak je nějak přechytračit, což se nám dařilo jen v první půli. Pak už jsme nebyli s to se držet našeho herního plánu.

Dá se při takřka naplněné kapacitě patnáctitisícové pařížské haly říct, že jste si otestovali, jaké to bude při EuroBasketu v pražské v O2 areně?
Není tajemstvím, že zápasy v takových kulisách máme rádi. Francouzský basket je teď na vrcholu a fanoušci v Paříži ukázali, jak jsou ohromně vášniví a jak dokážou svůj tým podporovat.

Jak pro vás bylo důležité, že jsme si vyzkoušeli hrát bez Tomáše Satoranského takto těžký zápas?
Je to pro nás ohromná ztráta, že tu chyběl. Myslím si ale, že tým to může ještě stmelit a ti, co nejsou zvyklí hrát tolik minut, musí vzít na sebe zodpovědnost. Třeba Ondra Sehnal se toho dnes zhostil velmi dobře a pro nás všechny byl ten zápas ohromnou školou.

I vy jste musel v tomhle utkání hrát víc s míčem. Je to nutný prvek?
Určitě, musíme s tím pomáhat obzvlášť proti týmům, jako je Francie, která vytváří takovýhle tlak na míč. To by nebylo dobré nechat vše jen na rozehrávačích. My jako křídla tak musíme pomáhat s organizací hry, ale i s doskokem.

A jak těžko se překonávala obranná hráz trojnásobného Obránce roku v NBA Rudyho Goberta?
Musíme být při všem daleko obezřetnější a sami jste viděli, že lecjaké nájezdy byly zblokované nebo z toho byly ztráty. Bylo třeba hrát víc pod kontrolou a využívat střely z dálky. S tím jinak neuděláte nic, když máte pod košem takové věže.

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

AirBank

AirBank
dělá bankovnictví jednodušeji, bez zbytečností a hvězdiček, férově a narovinu. Zkrátka takové, abyste se pro něj mohli rozhodnout i vy. www.airbank.cz

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
ČEZ, a. s. je největší výrobce elektřiny v České republice a mateřská společnost Skupiny ČEZ, která sdružuje další desítky společností. Značka ČEZ představuje výrobce či dodavatele energií celkem v 7 zemích, a má tak silnou pozici mezi energetikami ve střední a jihovýchodní Evropě. Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

HLAVNÍ MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

MF DNES

Mladá fronta DNES je největší seriózní deník v České republice. Čtenářům přináší aktuální a kvalitní zpravodajství, užitečné servisní informace i oddechové čtení ve specializovaných přílohách a časopisech.MF DNES

iDNES.cz

Zpravodajský portál iDNES.cz přinesl první zpravodajství uživatelům internetu v roce 1998. Dnes navštíví iDNES.cz měsíčně více než 6 milionů čtenářů. iDNES.cz nabízí obrovskou škálu obsahu, hlavní roli hrají zprávy z České republiky, ze zahraničí, z ekonomiky či s krimi tématikou a magazínové sekce zaměřené na muže či ženy.iDNES.cz

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

BigMedia

BigMedia je největším poskytovatelem venkovních reklamních nosičů na českém trhu venkovní reklamy.bigmedia.cz

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

PARTNEŘI ČBF

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

ČEPS

Zajišťujeme rovnováhu výroby a spotřeby elektřiny v každém okamžiku. Provozujeme, rozvíjíme a udržujeme elektroenergetickou přenosovou soustavu ČR.www.ceps.cz

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

 

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT VSC