image

29.08.2022

Čas dobrých zpráv a klíčový úkol lvů

„Přestože jsme doufali ve výhru, může to tenhle efekt mít. Aby si každý v hlavě nastavil, že už není na co čekat a je třeba tomu dát maximum a všechny síly,” soudí asistent lvů, kteří už v pátek sousedským derby s Poláky vstoupí v pražské O2 aréně do očekávaného mistrovství Evropy na domácí půdě.

Podle Pospíšila (na snímku v první řadě druhý zprava) se národní tým aktuálně nenachází v přívětivé situaci, což si podle něj všichni uvědomovali i před utkáním s Maďarskem.

„Byla to poslední možnost před EuroBasketem, jak to celé zlomit, ať jde o hráčské výpadky, nebo i o mentální nastavení týmu. Chtěli jsme to využít k tomu, abychom se před tím velkým turnajem nakopli, bohužel to nevyšlo, jak jsme si představovali. Máme tam pořád řadu věcí v obraně, na kterých je ještě potřeba zapracovat. Těch tréninků je ale už málo a musíme to tak rychle vstřebat. Podívat se na video, jasně ty věci pojmenovat a bude třeba, aby tomu každý přidal něco víc ze své hráčské kuchyně, byť ve druhé půlce zápasu s Maďary už jsem tam viděl záblesky toho, co mi připomnělo charakter tohoto týmu z minulosti.”

Bolavou oblastí sobotního výkonu byla především v první půli se 47 inkasovanými body obrana. Ta nicméně doznala zlepšení ve druhém poločase s už jen 35 obdrženými body.

„V přípravných zápasech nám chyběla různá správná řešení proti pick-and-rollům a pak i v situacích mimo míč. S Maďary jsme pro změnu hořeli na obranném doskoku, kdy nám soupeř dal 23 bodů z druhých šancí. My abychom mohli běhat rychle dopředu, což byla vždy DNA tohoto týmu, musíme být v první řadě schopní ubránit a stlačit soupeře na co nejmíň bodů. To se podařilo ve třetí čtvrtině. Bavili jsme se o tom během utkání s trenéry, že pokud se nám ve třetí čtvrtce podaří Maďary udržet pod 20 bodů, tak zvítězíme. Dostali jsme jen 15, ale přesto to nevyšlo. Teď se musíme především správně nastavit do budoucích dní a doufat, že tomu budeme schopní dát dost energie. O té to celé hlavně bude, jak v obraně, tak v přechodu do útoku,” je si jistý Pospíšil.

Ten souhlasil i s tím, že v postupném útoku týmu se v sobotu objevovalo nemálo statických sekvencí. „Je to tak, v první půlce jsme neměli skoro žádnou střelu z přechodové fáze. Ti hráči tam připravení byli, ale nedokázali jsme dostat míč na ty volné pozice. Spoustu pozic jsme také přešli, což bylo v danou chvíli asi nedostatkem sebevědomí, přitom naši střelci měli v přípravě dobrou střelbu, takže to je otázka toho aktuálního momentu, v němž se tým nachází. Musíme udělat vše pro to, abychom to překonali,” vyzývá asistent lvů, který ve stejné pozici pracuje i v pražském USK.

Pospíšil uznává, že na jedné straně na mužstvo doléhá aktuální zranění lídra Tomáše Satoranského, ale týmu i v tomhle ohledu věří. „Tomáš týmu samozřejmě chybí, ale kluci jsou už zkušení a je to o té zodpovědnosti, nejde se schovávat a každý tomu ze své pozice musí dát něco navíc. Tak to funguje při zranění hráče v jakémkoli týmu na světě,” popsal hlavní úkol pro celou českou skvadru.

Asistent kouče Ronena Ginzburga ani nemusí zdůrazňovat, jakou vzpruhou pro celek by byl návrat kohokoli z trojce absentérů, mezi nimiž jsou vedle Satoranského i Jaromír Bohačík a Vít Krejčí. „Všichni by znamenali velkou změnu. Spoluvytvářejí velkou část charakteru týmu, takže doufejme, že se budeme moct v tomto týdnu radovat už z dobrých zpráv. Snad to bude už dnes,” nadhodil Pospíšil.

Při výpadku zmíněné trojce, která by měla z velké části na starosti řízení hry a ovládání míče, bylo v posledních zápasech nutné přenastavit řadu hráčských rolí, což představovalo nemalý zásah do hry týmu.

„Vidět to bylo už v předchozím utkání s Francií. Jedna věc je, že Ondra Sehnal musí jako rozehrávač nějakým způsobem zastoupit Tomáše Satoranského, a další faktor je, že dostáváme do úplně jiných situací na hřišti naše křídla jako Vojtěcha Hrubana nebo Tomáše Kyzlinka. Musí hrát daleko víc s balonem a to není jejich přirozenost. Neříkám, že Vojta neumí hrát s balonem, ale najednou s ním hraje o 30 až 40 procent víc, než by měl ve své ideální roli. Můžou se tam nakupit ztráty a není to jeho přirozená hra,” analyzuje Jan Pospíšil.

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

AirBank

AirBank
dělá bankovnictví jednodušeji, bez zbytečností a hvězdiček, férově a narovinu. Zkrátka takové, abyste se pro něj mohli rozhodnout i vy. www.airbank.cz

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
ČEZ, a. s. je největší výrobce elektřiny v České republice a mateřská společnost Skupiny ČEZ, která sdružuje další desítky společností. Značka ČEZ představuje výrobce či dodavatele energií celkem v 7 zemích, a má tak silnou pozici mezi energetikami ve střední a jihovýchodní Evropě. Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

HLAVNÍ MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

MF DNES

Mladá fronta DNES je největší seriózní deník v České republice. Čtenářům přináší aktuální a kvalitní zpravodajství, užitečné servisní informace i oddechové čtení ve specializovaných přílohách a časopisech.MF DNES

iDNES.cz

Zpravodajský portál iDNES.cz přinesl první zpravodajství uživatelům internetu v roce 1998. Dnes navštíví iDNES.cz měsíčně více než 6 milionů čtenářů. iDNES.cz nabízí obrovskou škálu obsahu, hlavní roli hrají zprávy z České republiky, ze zahraničí, z ekonomiky či s krimi tématikou a magazínové sekce zaměřené na muže či ženy.iDNES.cz

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

BigMedia

BigMedia je největším poskytovatelem venkovních reklamních nosičů na českém trhu venkovní reklamy.bigmedia.cz

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

PARTNEŘI ČBF

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

ČEPS

Zajišťujeme rovnováhu výroby a spotřeby elektřiny v každém okamžiku. Provozujeme, rozvíjíme a udržujeme elektroenergetickou přenosovou soustavu ČR.www.ceps.cz

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

 

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT VSC