image

09.11.2022

Balvín o azylu v Rize i nové situaci lvů

Jejich celek zatím kraluje 16členné lotyšsko-estonské lize, jako jediný neporažený s bilancí 7-0. A v 10členné základní skupině  EuroCupu se dělí o třetí příčku (2-2). Obr Balvín z týmu tvořeného šesti cizinci (dále tři Američané, Portoričan a Kanaďan) ční i jako top skórer a nejužitečnější hráč v lotyšsko-estonské lize (14,7 bodu za 21 minut), v EuroCupu je zatím na skromnějších průměrech 3,2 bodu za 16 minut, ovšem brzy je hodlá vylepšit.

Ondřeji, jak se vám po roce v Japonsku žije v lotyšském hlavním městě?
Je to na pohodu. Riga má nádherné centrum, ale celkově není tak pěkná jako Praha, protože na periferii, kde sídlíme, je ještě znát ta minulá doba, jako tomu bývalo dřív v Praze. Já jsem tam ale absolutně spokojený, v určitých ohledech mám pocit, jako bych žil v Česku.

A jak jste spokojen se vstupem klubu do sezony?
Je to takový mix. Lotyšsko-estonskou ligu zvládáme bez potíží, byť v některých zápasech jsme svou vyšší kvalitu nedokázali přelít i do skore. To se stalo třeba teď o víkendu, kdy jsme vyhráli až v prodloužení doma nad Leipajou. V EuroCupu je to zatím nahoru dolů, což je samozřejmě dané i sehráváním týmu, kdy půlka sestavy je nová. Navíc já i „Neno” (kouč Ginzburg) jsme se po EuroBasketu připojili dost pozdě. V EuroCupu je potřeba ty výsledky ještě zvednout. Zatímco doma máme dobré zápasy, první utkání venku jsme prohráli o 34 bodů v Brescie. A naposledy v Badaloně to vypadalo, že to dopadne podobně, ale skvěle jsme se tam ještě zvedli a málem dokázali vyhrát, i když už jsme ztráceli dvacet bodů.

Jak vypadá vaše vytížení?
Moje role je prakticky stejná jako v národním týmu. Snažil jsem se dostat do ještě lepší fyzické formy, protože „Neno” má rád běhavější hru, i víc než je tomu teď v nároďáku. Mně chvíli trvalo se tomu přizpůsobit, pracuju na tom s trenéry i individuálně, abych v té hlavní části sezony po Novém roce byl už stoprocentně připraven a mohl jsem plnit maximálně přínosnou roli.

Vaše osobní statistiky v lize a EuroCupu se dost liší - čím je to dané?
Tím, že liga není na takové úrovni jako EuroCup. V tom jsem se ještě nechytil, ale takový je sport, ne vždy je vše růžové. Třeba teď v Badaloně jsem sice neměl body, ale už jsem byl agresivní v obraně, na doskoku a cítím, že se pomalu lepším a vracím se k té hře, kterou jsem předváděl v Evropě před odchodem do Japonska.

Jak funguje klubová spolupráce s trenérem Ginzburgem?
Je to úplně v pohodě, za mě tam není žádný problém. Jistě, v klubu je to trochu jinak nastavené. V nároďáku to bývá pohodové, se srandičkami, v klubu je to plně vážné.

Aktuální složení národního týmu s řadou mladíků je jiné, než na jaké jsou fanoušci zvyklí. Jak ho vidíte vy?
Spousta kluků je prostě zraněných. Určitě to není tak, že by někdo ukončil reprezentační kariéru. A Tomáš Satoranský s Honzou Veselým tu na srazu nemůžou být kvůli Eurolize. Tahle okna uvnitř sezony mají svoje specifika a na rovinu si řekněme, že ta kostra se už musí připravovat a pozměňovat i vzhledem k budoucnosti. Takže už jsou tu i mladí hráči, kteří se potřebují postupně oťukávat, aby se mohli připojit i během akcí v létě a aby byli připravení to po nás převzít. V tomhle ohledu je dobře, že se to obměňuje.

Zároveň ale platí, že v téhle kvalifikaci ještě chcete zabojovat o postup na světový šampionát.
Jistěže mít tu čtyři hráče z EuroBasketu, kteří jsou teď zdravotně indisponovaní, taky by to vypadalo jinak. My ale neházíme flintu do žita. Sehrání v tomhle novém složení bude zase o něco těžší a někteří kluci tuhle úroveň zažijí poprvé. To k tomu ale patří, i my jsme si tím museli kdysi projít. A v tom je krása basketu, že noví kluci tuhle možnost taky dostávají. Když jsme začínali my starší, taky jsme kolem sebe měli veterány a mohli vedle nich růst a vyrůst do téhle úspěšné generace. Základy jsou tak položené, aby tihle mladí kluci mohli v tomhle trendu pokračovat.

Jak v tuhle chvíli vidíte šanci na postup?
V basketu je možné všechno. Zažil už jsem spoustu situací, které vypadaly beznadějně, a byli jsme schopní to zvrátit. Je důležité začít od prvního zápasu. Černá Hora bude prakticky v plném složení, bude jim chybět asi jen Vučevič (Chicago) a Dubljevič (euroligová Valencie). A bude to tak ideální test pro naše mladé hráče moct se poměřit s borci, jako je rozehrávač Kendrick Perry (aktuálně hráč Malagy, za sebou má angažmá ve francouzské, řecké či VTB lize), kdy uvidí, jak na tom jsou, a na čem ještě musí zapracovat.

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

AirBank

AirBank
dělá bankovnictví jednodušeji, bez zbytečností a hvězdiček, férově a narovinu. Zkrátka takové, abyste se pro něj mohli rozhodnout i vy. www.airbank.cz

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
ČEZ, a. s. je největší výrobce elektřiny v České republice a mateřská společnost Skupiny ČEZ, která sdružuje další desítky společností. Značka ČEZ představuje výrobce či dodavatele energií celkem v 7 zemích, a má tak silnou pozici mezi energetikami ve střední a jihovýchodní Evropě. Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

HLAVNÍ MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

MF DNES

Mladá fronta DNES je největší seriózní deník v České republice. Čtenářům přináší aktuální a kvalitní zpravodajství, užitečné servisní informace i oddechové čtení ve specializovaných přílohách a časopisech.MF DNES

iDNES.cz

Zpravodajský portál iDNES.cz přinesl první zpravodajství uživatelům internetu v roce 1998. Dnes navštíví iDNES.cz měsíčně více než 6 milionů čtenářů. iDNES.cz nabízí obrovskou škálu obsahu, hlavní roli hrají zprávy z České republiky, ze zahraničí, z ekonomiky či s krimi tématikou a magazínové sekce zaměřené na muže či ženy.iDNES.cz

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

BigMedia

BigMedia je největším poskytovatelem venkovních reklamních nosičů na českém trhu venkovní reklamy.bigmedia.cz

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

PARTNEŘI ČBF

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

ČEPS

Zajišťujeme rovnováhu výroby a spotřeby elektřiny v každém okamžiku. Provozujeme, rozvíjíme a udržujeme elektroenergetickou přenosovou soustavu ČR.www.ceps.cz

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

 

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT

Vysokoškolské sportovní centrum MŠMT VSC